Naminami ja pusipusi

Väliaikainen ratkaisu ulkoasuun - koitan saada paranneltua sitä lisää tässä kun ehdin/jaksan/viitsin/ ja kun inspiraatiota löytyy. Koitan aloittaa bloggauksen puhtaalta pöydältä ja lähden selvittämään sitä, mitä itse haluan tältä blogilta. Millaisia postauksia on tulossa, en tiedä vielä, mutta siihen olen päätynyt, että mitään muoti/vaate-blogia en aio aloittaa. En pukeudu mitenkään erikoisesti, varsinkaan joka päivä. Ja ketä se edes kiinnostaa, millaiset kengät tai legginsit mulla on päällä tänään tai huomenna? Tyhjennän vain omaa päätäni tähän blogiin ja toivottavasti postaus-ideoita syntyy suhteellisen usein. Postailuehdotuksia saa myös ehdottaa, ja on mulla pari jo korvan takana, jotka suunnittelen toteuttavani joku päivä.

Blogin kuvat saattavat jäädä vähiin, joten tyytykää nyt hetken ajan edes puhelimella räpsittyihin kuviin. HTC-luurin kuvat eivät ole parhaimmasta päästä, mutta tulee silläkin kelvollisia kuvia. Mun rakas NikonD40, ikivanha ja mun ensimmäinen järjestelmäkamera on ollut lähdössä eläkkeelle jo parisen vuotta. Nyt se sanoi itsensä irti, ja se toimii hädintuskin lainkaan. Uutta kameraa saan toivottavasti räpeltää joulukuun alusta alkaen (kiitos avomies *pus*)

Tämän postauksen lähtökohtana oli kertoa itsestäni ja perehdyttää teidät tähän symbioosiin, jonka aion jakaa kaiken kansan kesken.

Perusmättö


No eli hei, olen Jonna (kutsuvat myös nimellä Jonsu, Juice, pimpula.........) ja ikää on kertynyt jo sen verran, että voisin sanoa olevani lähempänä neljänkympin ikäkriisiä, kuin omaa syntymääni. Parikymppinen Jonsu Espoosta terve. Olen alunperin syntyperäinen turkulainen, enkä miksikään muuksi muutu, koska Turkun on koti, rakas sellainen. Siellä oon viettänyt 20 vuotta elämästäni ja siellä on koko mun elämä. Tai oli. Kaverit ja perhe jäi sinne, kun muutin elokuun alussa Espooseen opiskelujen ja rakkauden perään.

Opiskelut 


Oon käynyt peruskoulun (jipii) ja lukion (Juhana Herttuan lukio) medialinjalla Turussa ja nyt opiskelen siis Espoon Omniassa Av-viestintää yo-pohjaisella linjalla. Tää on ollut ihan mukavaa, vaikka onkin kestänyt parimuutama kuukautta oppia pk-seudun tavoille. Suurin osa töistä tehdään koneella ja töitä tulee väkisinkin kotiin asti. Media-ala on aina kiinnostanut mua ja toivon saavani tästä joskus vielä ammatin. Oon nyt töissä Kuorosodan tuotannossa opiskelujen ansiosta, josta saan yhden kurssin ja työtodistuksen.

Rakkaus


Asun avomieheni kanssa pienessä koirankopissa (13,7 neliöö höhö), solukämpässä, mutta vain toistaiseksi. Kämppähaku on kiivasta ja toivotaan, että saatais ennen joulua muutettua omaan pieneen luukkuun. Avoelämää ja seurustelua tuon rakkaan pampulan kanssa on kestänyt vasta 5kk ja tilanteeseen on outo tottua, koska en ole ikinä asunut kenenkään seurustelukumppanin kanssa yhdessä. Mutta ei se haittaa, rakastan sitä, kun tulen koulusta kotiin ja tiedän, että siellä odottaa mua joku, joka välittää musta. Kari on ihana, enkä pystyis kuvittelemaan enää elämää ilman sitä.

Harrastukset

Oon harrastanut pienempänä vaikka mitä! Balettii, tanhua, ratsastusta (lopetin, koska hevoset haisi), kilpauintia ja kitaran soittoa. Lähes kaikkea on kokeiltu, mutta päällimmäisenä harrastuksena oon pitänyt yläasteen 8.luokasta asti valokuvausta. Toisinaan harmittaa, että ei ole varaa uusiin tarvikkeisiin, objektiiveihin yms yms yms, mutta tekniikka on tärkein. Oon käynyt montamonta valokuvaus-kurssia lukiossa ja nyt amiksessa tullaan perehtymään siihen vielä lisää. Toinen harrastus on musiikki. Enää en kuuntele musiikkia niin paljon kuin ennen, yleensä vain autossa joitain tiettyjä biisejä. Meillä ei kotona musiikkia kuunnella, vaikka semmoset äänentoistolaitteet onkin, jotka saisivat hyvän fiiliksen aikaan helposti. Oon soittanut kitaraa yläasteesta asti, mutta lukioon mennessäni jätin sen kokonaan, koska keskityin täysillä lukioon (tai ainakin yritin keskittyä..). Soittelen edelleen kitaraa silloin tällöin, mutta tarkoituksena olisi opetella syntikalla tai jollain vastaavalla soittamista. Tatuoinnit ja lävistykset ja yleisesti ottaen kehonmuokkaus on myös se mun juttu. Tatuointeja löytyy kaksi, lävistyksiä 11 kpl.


Että semmosta. Nyt joutui armas aika ja pesukoneeni saapuu tänää Turusta Espooseen. Vihdoinkin oma pesukone! Pitäkää kivvoota ja nauttikaa loppuviikosta makiasti. puspus. Mie meen pesee pyykkii.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

♥ puss