Elämäni aakkoset - A

Elämäni aakkoset - A

 
A niinkuin Audiovisuaalinen viestintä, jota opiskelen ensimmäistä vuotta Espoon Omniassa yo-pohjaisella linjalla.
Av-viestintä, median maailma, on kuulunut mun elämään jo yläasteen alusta asti, jolloin opettelin itse html-koodausta ja tein omia kotisivuja, valokuvasin, kävin elokuva/video-kurssia, analysoin uutisia ja mediaa ja duunailin muutenkin kaikkea media-hömpötyksiä. Ja teen sitä edelleen. 


Lukiossa kävin 15 mediakurssia, koska opiskelin Turun ainoassa ilmaisutaidon lukiossa, Juhana Herttuassa. Lukiossa vasta tajusin, et hei, tää on kyl se mun juttu. Median ymmärtäminen on mulle itsestäänselvää, ja se on ainoa asia, jossa oon oikeasti hyvä. 

Monet on multa kysynyt, et miksen mennyt heti yläasteen jälkeen opiskelemaan media-assariks. Mietin sitä itsekin välillä. Mutta, joka tapauksessa, olin äidilleni ihan pienestä pitäen luvannut, että 'mää joskus saan sen ruman valkoisen lakin ja oon meijän suvun ensmäinen ylioppilas!' ja niinhän mä tein. Lupasin itselleni ja muille käyväni lukion, ja vielä ilmaisutaidonlukion, jossai sain tehdä sitä, mitä oikeasti haluan tulevaisuudessa tehdä. Toisekseen, en edes olisi pystynyt aloittamaan heti yläasteen jälkeen media-assarin opintoja, koska Turussa sellainen ei ole mahdollista, enkä ollut sen ikäisenä vielä kypsä muuttamaan pois kotoa toiselle paikkakunnalle. 

Lukion jälkeen pidin pakosta välivuoden, koska opiskelupaikkaa ei herunut mulle, buu. Yritin päästä huonoilla lukion arvosanoillani amk:hon opiskelemaan medianomiksi, mutta paikkoja ei riitä kaikille halukkaille. Välivuotena kävin töissä ja ehdin miettiä elämääni pidemmän päälle. Viime vuonna pistin yhteishakuun ammattikouluihin hakemusta, media-assariksi. Onni suosi mua tällä kertaa ja pääsin Omniaan, jossa oikeasti tykkään olla. Vaikkakin, en aina ymmärrä, miksi käyn koulussa, kun osaan kaikki ensimmäisen vuoden asiat kuin vettä vaan. Hölmöä touhua, kyllä, mutta käyn koulussa vain siksi, että saisin tutkinnon ja pääsisin äkkiä töihin. 




Omniassa meidän yo-pohjaisella linjalla oli mahdollisuus päästä Kuorosodan tuotantoon mukaan, duunailu kesti koko Kuorosodan tuotantokauden ajan ja työpäivät sijoittuivat viikonlopulle. Työpäivät oli pitkiä, jopa 15 tunnin duunailuja. Työ oli rentoa ja leppoista, paitsi live-päivinä. Ruokapalkalla oltiin, mutta työtodistus saatiin kouraan ja oli hienoa, että saatiin sellainen mahdollisuus työskennellä hienojen artistien kanssa!




Av-viestintä on tärkeä osa mun elämää ja sen takia se saikin luvan aloittaa Elämäni aakkoset.

5 kommenttia:

  1. Hih, sain itsekin opiskelupaikan juuri tuonne Omnian media-assarilinjalle missä olisin alottanu syksyllä jos en olis saanu myös tietojenkäsittelyn amk paikkaa :) Ihan jännää ja kivaa olis varmasti ollu tuollakin ja siistiä että teille tarjottiin toi mahdollisuus työskennellä kuorosodassa!

    VastaaPoista
  2. Anni: hei sie oot se jota kaipailtiinkin koulun alussa! :-D mut kiva ku sait amk-paikan :3 mimmonen se tietojenkäsittely on ollut, ootko viihtyny?

    VastaaPoista
  3. Ai kaipailtiin, kumma ettei mulle tullut edes ainuttakaan puhelua tms asiasta :D
    Tietojenkäsittelyssä on ollu suurimmalta osalta tosi kivaa, just joku koodaaminen ja ohjelmointi ja kuvankäsittely mun lemppareita :D Mut toisaalta taas tosi tylsiäkin juttuja niinku jotain tietokantojen hallintaa. Kyllä tänne tulo varmaan mulle ihan hyvä päätös oli :D Kunhan työllistyy sitten joskus niin kaikki hyvin..

    VastaaPoista
  4. Anni: Uu kuulostaa kivalta toi tietojenkäsittely :> just semmosta mitä haluaisinkin tehdä joskus tulevaisuudessa. Ei täällä lastentarhassa tunnu oppivan mitään :D

    VastaaPoista
  5. Siitä vaan tänne hakemaan sitten :-D Vaikka eri asia sitten onkin että pääseekö just niitä lempparijuttuja tekemään työkseen.. Mut koulu on ainakin mukava ja kivasti ihan Pasilan aseman vieressä ;)

    VastaaPoista

♥ puss