Fuck this shit

 Juupajuu, koulussa sitä taas istutaan, raha-asiat painaa mielessä 24/7, samoin kämpän haku. Tässä joudutaan elelee kelan tuilla seuraavat kaks ja puol kuukautta 100€. Miten sadalla eurolla voi ruokkia kaks ihmistä kahden kuukauden ajan? Kertokaa jotain tästä 'hyvinvointivaltiosta', jossa opiskelijat elävät köyhempänä kuin maahanmuuttajat?
Alkaa todenteolla kyrsimään tää toiminta, kun sossu ei anna meille tukea, koska avomies sai joulukuun alussa neljä tonnia vakuutusrahoja, jotka kulutettiin matkusteluun, uusien laitteiden ostoon (mm. kameraan ja PS3:seen) ja velkojen maksuun. Kyllä se neljä tonnia menee aika äkkiä, nyt kun ajattelee. En kyllä siltikään ymmärrä sossun toimintaa tässä, että vasta maaliskuussa saataisiin rahaa makarooniin.
Suurin osa tuosta avomiehen neljästä tonnista meni velkojen maksuun, ainakin puolet. Samoin laskujen maksuun meni jonkun verran rahaa.








Ei tekis mieli elellä kahta kuukautta pelkällä puurolla ja pyhällä hengellä. Ihan kakkaa, kun en pääse edes kotona käymään, kun ei ole varaa bensaan tai junamatkoihin. Kotoota saisinkin kaapin täydennystä varmaan yllinkyllin, mutta milläs hitolla pääsen Espoosta Turkuun ilman rahaa? Lähe siinä sitten tarpomaan 150km ees taas tuonne kylmyyteen ja lumihankiin.
Onneksi ollaan ostettu Karin kanssa suhteellisen paljon kuivamuonaa, jolla me varmasti pärjätään ees tän viikon puoleen väliin. Jos me nyt ens viikkoon asti pärjättäis niin kaikki sujuu ihan kivasti. Kari luultavasti pääsee isällensä töihin raksalle ja silloin ainakin saadaan ruokarahaa.

Itsekin pidin mahdollisena hakeutua töihin koulun ohella, mutta totesin, ettei mun mielenterveys kestäis sitä, koska mulla on muutenkin jo paineita koulun suhteen, vaikka olenkin alalla, jossa pärjään todella hyvin. Opettajat on ollut mielissään mun osaamisesta, eikä mun poissaoloista ole kauheasti edes napistu. Opettajat on vain pyytänyt, että teen rästihommat ja palautan ne joskus, jotta saan kurssit täyteen. Onneks joku ymmärtää mua ja mun ongelmia.
Töissä käyminen tuntuis nyt aika tärkeältä, koska opintotuilla ei kauhean pitkälle pötkitä. Lauantaina mulla tosiaan oli työhaastattelu, menin paikalle puolituntia etuajassa, jotta löytäisin osoitteen hyvin. Löysin perille ja siellä mä kökötin lumihangen vieressä 45minuuttia lumisateessa, turhaan. Meikäpojalle oli annettu todella epämääräinen osoite, ja tein sellaisen havainnon, että se osoite voi tarkoittaa kolmea taloa.Tää oli oikein mukava tapa  viettää lauantai-iltapäivä, jäätymällä paikassa, missä sun pitäis ollakin, oikeaan aikaan, mutta kukaan ei vaivautunut paikalle :--)  Joten päätin, etten enää hae itseäni töihin, ennen kuin vasta kesällä.










No mutta,  BMTH soi taustalla, meikä naputtaa tuulemaan kun toiset tekevät vektoritehtäviä innokkaana. Mä olen vaan niin väsynyt, ettei edes ES auta tähän hätään. Nukuin yöni huonosti ja sain nukuttua ehkä pari tuntia, korkeintaan. Huonot asiat pyörivät taukoamatta mun mielessä, enkä keksi selitystä, miksi edes stressaan näistä asioista. Pelkään menettäväni kaiken, vaikka tiedän, että se on mahdotonta. Ainakin jollain tasolla. Ehkä nää ihanat BMTH-giffit helpottais mun oloa jotenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

♥ puss