Hyvästi selvä päivä

Musta ei oo kuulunu vähään aikaan mitään, koska oon yrittänyt elää päivä kerrallaan ja unohtaa vaikeat asiat. Kuitenkin asiat on mulla ihan hyvin, vaikka lääkkeet ei auta ihan toivotulla tavalla ja oon edelleen eristäytynyt muista. Nykyään yritän välttää jopa kaupassa käyntiä mahdollisimman pitkään kuin mahdollista. Ahdistaa astua ulos kodista, mun suojakuplasta, jossa oon turvassa. Ihmiset nauraa, pilkkaa, tuijottaa mua. Ihan joka paikassa. Paniikkikohtaus on lähellä. 

Kävin Turussa viime viikonloppuna juhlimassa mun ja kaverin yhteissynttäreitä, viina virtasi, chilipähkinät ja tuulihatut maistuivat, liftattiin limusiinille ja kyytiinkiin oltaisiin päästy, mutta mulla ja muilla oli kiire lukemaan seuraavan päivän uutisia keskelle kävelytietä märälle asfaltille. Hauskaa oli, ilta oli ikimuistoinen ja humalassa tuli oltua. Kumma kyllä, mua ei ahdistanut lainkaan, vaikka lähdin yksin Turkuun. Ihmiset siellä olivat mulle tuttuja, rakkaita, joiden kanssa pystyn olemaan oma itseni. Humalassa osoitin monella tavalla rakastavani niitä ihmisiä ja olin pitkästä aikaa onnellinen. 

Pari päivää sitten ystäväni tuli Helsinkiin ja minun oli tarkoitus lähteä häntä vastaan kaupungille. Yksin. Metrolla. Olen liikkunut metrolla monia kertoja, mutta en kertaakaan yksin. En edes muista, milloin viimeksi olisin kulkenut julkisilla yksin. Paniikkikohtaus oli jo tulossa, kunnes kokosin itseni ja hyppäsin metroon. Mun teki mieli huutaa. Itkeä. Oli päästävä pois. Saavuin kuitenkin Kampin metroasemalle elossa, en kuollut. Olen huomannut, että autolla kulkiessani mua ei pelota lainkaan, eikä Karin seurassa. Ne on mulle suojakilpiä, joihin turvaudun ahdistavalla hetkellä. Julkisilla liikkuessa ei ole mitään pakopaikkaa, varsinkaan jos olen yksin. Kotona olen täysin turvassa. En tahdo lähteä täältä pois. 
 
Vaikka olenkin epäsosiaalinen ja herkästi syrjäytyvä nuori, yritän silti pitää itseni terveenä ja iloisena. Uudet muumimukit piristävät aina pahaa päivää, samoin kissat ja hiusten kirkkaus. Vitamiinit, rasvanpolttajat ja vihreä tee auttavat pudottamaan painoa, samoin kahvakuulien kanssa treenailu. Hiusvärit tilasin täältä, eipähän vähään aikaan tarvitse kärsiä haaleasta tukasta. Varsinkin nyt kaamoksen aikaan itsestään tulee pitää hyvää huolta ja pitää itsensä virkeänä. Kirkkaan punainen paloauto-tukka, värikkäät muumimukit täytettynä appelsiini-teellä ja kissa kainalossa kehräämässä helpottaisivat kenen tahansa ahdistusta ja masennusta, eikös?

Ensi viikolla olisi sitten taas nokka kohti Turkua ja porukalla laivalle! Harmittaa, kun missasin tämän vuoden Stand up Turun (oon hidas enkä saanut lippuja nyyh), joten ensi torstaina suuntaamme Silja Europalle katsomaan Sami Hedbergiä ja Tomi Haustolaa! Toivottavasti matkasta tulee jännittävä ja ikimuistoinen. Juottakaa mulle viinaa.

8 kommenttia:

  1. http://www.beeunique.co.uk/ täältä on halvempi tilaa :3

    VastaaPoista
  2. voi, koita pärjäillä! pienin askelin eteenpäin c:
    itselläni on vähän sama tilanne, ulos astuminen (yksin) pelottaa, ihmiset pelottaa :<<

    niin ja ihanat hiukset ^^ itekin värjäilin taas punaiseksi pitkästä aikaa. käytin special effectsin nuclear rediä, ja on kyllä nimensä veroinen hih. tota crazy colorin firee vois kokeilla c: eikö se olekin vähän pinkkiin taittava?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmiset on pelottavia, hui! :C ja kiitos! Oon aina halunnut testata tuota special effectsii, mut en ole koskaan saanut aikaiseksi. Voisi toki testata sitä, vai onko se kokeilun arvoista? Ja juu crazy colorin fire on vähän pinkkiin päin, mikä on toisaalta ihan kiva, vaikkakin haalistuessaan sanovat mun olevan pinkkipää (en pidä lainkaan siitä, hyrr!). Hyvin on kuitenkin fire palvellut mua vuosien aikana ja mulle se on kotoisa väri :--)

      Poista
    2. joo, ite suosittelen tätä nuclear rediä ^^ pysyy tosi hyvin päässä, ei tartte joka pesukerralla lisätä väriä (tosin pesen muutenkin suht. harvoin), ja on kyllä huomiotaherättävän kirkas :o

      Poista
    3. Pitää testata! Oonkin kuullu, et se pysyis paremmin päässä ku yleiset shokkivärit, mut en ole koskaan päässy kokeilee :C

      Poista
  3. Hei oliko tuolla haircrazylla kui korkeet postikulut ja kestikö kauan et tilaus tuli? c: meinaan et ite oon tilailemassa sieltä ja aattelin kysellä sun mielipidettä tosta sivustosta (=:

    toi punanen on törkeen hieno!!1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, postikuluista en muista ollenkaan, mut muistaakseni ei paljoa kyl maksanu. Ja nopeesti tuli, muutama arkipäivä siinä meni! Oon ainakin ite ollut tyytyväinen haircrazyn asiakas :3 Kiitos!

      Poista

♥ puss