SUMMER

 Keräsin tähän vähän menovinkkejä oman musiikkimakuni mukaan, joten tulkaa mukaani festaroimaan hiostavan auringon alle, juoskaa mun kanssa vetisellä mutakentällä, syökää mun kanssa kymmenen euron makkaraperunoita ja ryhdytään moshpittiin niin, että päät irtoaa.


Ei nyt ihan kesälle osu tämä keikka, mutta pakkohan se on parin vuoden tauon jälkeen päästävä kuuntelemaan näitä poikia Nosturiin. OML uusi tuotanto koukuttaa mua ja nuorrun muutamalla vuodella tätä kyseistä bändiä kuunnellessani. Olo on kuin 15-vuotiaana, kun saa riehua keikalla kaikessa rauhassa, eikä kukaan kuvittele mun olevan täyttänyt 21 vuotta.



Kevät tulee jo kohisten ja siitä olenkin innoissani tämän bändin ansiosta. Viimeksi BMTH tuli nähtyä vuonna 2010 Ruisrockissa, jossa pojat vetivät hyvän shown. Muistoina tuosta kyseisestä päivästä mulla on plektra ja rikkinäinen t-paita. Tätä bändiä on odotettu takaisin Suomen kamaralle ja toivottavasti vetävät uuden tuotantonsa hyvin tulevalla keikalla. 



Kuten pari postausta taaksepäin mainitsinkin, mun lemppari-pojat tulevat Suomeen pitkän ajan jälkeen uuden tuotannon kanssa. Tästä uutisesta otinkin kunnolla ilon irti ja huusin, itkin ja nauroin samaan aikaan, samalla kun Kari katsoo vierestä mun fanityttöpurkausta oudoksuen. Näiltä pojilta ei mielikuvitus lopu kesken ja odotankin tulevalta Provinssin keikalta uusia visuaaliefektejä uusien biisien lisäksi.

Menossa mukana myös In Flames, Danzig, The Sounds



En ole vielä menettänyt Tuska-neitsyyttäni, vaikka olisi ehkä pitänyt jo ajat sitten sekin kokea. Kuitenkin Asking Alexandrian jätkät saivat mut syttymään ja harkitsemaan Tuskailua oikeen kunnolla. Onneksi näille festareille ei ole matkaa kuin lyhyen metro-ajelun verran, eikä tarvitse edes harkita autossa yöpymistä tai unelmoida suihkussa käyntiä, kun pääsee kotiin yöksi.

Menossa mukana myös Nightwish, Amorphis, We Butter the Bread Whit Butter.

Tuska



Ruisrock on mun rakkausfestari, ja tämän vuoden Ruissi tuleekin olemaan kymmenes meikäpojan Ruissalo-retki. Nuorena poikana sitä pitää aloittaa. Suunnittelimme kaveriporukan kanssa kunnon ruissi-viikonloppua, yövytään teltoissa ja vedetään pää täyteen viinaa. En ole koskaan näiden kymmenen vuoden aikana kokenut teltassa nukkumista tai kunnollista 'festari-elämää leirintä-alueella' (osasyynä lienee selkäkivut). Autossa kyllä on tullut nukuttua ja koettu bajamajojen hienoudet.

Tämän vuoden Ruissin ykkösnimiä ovat mulle Hurts, jota olisin halunnut mennä kuuntelemaan viime vuoden Weekend-festareille (onneks en mennyt huh).

Menossa mukana myös Knife Party, PMMP, Samuli Putro, HIM, Disco Ensemble, Von Hertzen Brothers, Haloo Helsinki.


Millaisia kesä-suunnitelmia teillä on? Ketkä janoavat jo festareille?

9 kommenttia:

  1. ruisrock ja rock the beach huutelee jo mun nimeä ja oon valmis! suorastaan revittelen jo kotiovella odotellen lähtölaukausta... eihän siihen olekkaan kun ne monet pitkät kuukaudet enään ;___;</3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rock the beach ois kyl siisti! Green day ois hieno nähdä, mutta valitettavasti jostain on luovuttava :-( Ruissi on kyl joka kesän kohokohta!

      Poista
  2. Odotan bmth:n keikkaa innoissani ;___;

    VastaaPoista
  3. Tota bmth:n keikkaa odotan tällä hetkellä varmaan eniten, mutta pakkohan se on johkin festareille taas päästä! :)

    VastaaPoista
  4. Mä olin kuuntelemassa Hurtsia viime vuoden weekendissä & olivat kyllä ihan m a h t a v i a! <3 toivottavasti vetävät taas hyvin tänä vuonna :)

    VastaaPoista
  5. Provinssi on se mun rakkausfestari ja sinne on joka vuosi päästävä. :D 7 kertaa on sinne tullu suunnistettua, kaks kertaa työntekijänä ja kahdeksas reissu tapahtuu saman nimikkeen alla. Sain juuri pari päivää sitten vahvistuksen että pääsen koulumajoituksen jengiin. Moni kauhistelee sitä et hyi yöks festareille töihi eihä siin kerkee näkeekää mitää, mutta ollaan joka vuosi saatu kertoo mitä bändejä tahdotaan kattomaan ja se järjestyy tavalla tai toisella :) plus et työporukka on mahtava, jotka on samalla pisteellä vuodesta toiseen. :D Sit tietty ilmanen pääsy alueelle, safkat ja majotus ilmasta ellei sit mihkää hotellii halua. :D

    Sit toine on Rock the beach! Ajattelin et lähtisin sit vaikka yksin kattomaa Green Dayta ruotsii ku niille oli sinne aiemmin merkattu keikkoja mutta onneks tulevat tänneki. :D Nyt vaa alan kallistuu tuonne kolmen päivän lipun puolelle kun tahtoisin kattoo kans marsseja ja rammsteinia ja paramoree ja ja ja MITÄ VIÄ :D

    Museki ois aika cool nähä vihdoin ja viimein mut opiskelijana jostain on tingittävä. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, itsekin oon kokenut tuon työskentelyn provinssissa :-D Menisin heti uudestaan, jos joku suostuis vaan lähtemään, yksin ei ollut kauhean mukavaa tehdä töitä. Koulumajoitus oli kyl ihan superjees, sai nukkua pehmeällä patjalla ja pääsi kunnon suihkuunki :) Ja kyllä niitä bändejäkin ehti näkemään mielinmäärin.

      Poista

♥ puss