Suuria uutisia

Mun peruspäivä näyttää aina lähes samalta, herään, poltan tupakan, avaan tietokoneen ja tutkin uutisia ja surffailen netissä tappaen aikaa. Ehkä käyn suihkussa, värjään hiukset, meikkaan ja käydään kaupassa. Tällä hetkellä mua jännittää syksy, mitä jos en pääsekään kouluun? Onneksi ensi vuonna on taas yhteishaku, eikä vielä pidä heittää kirvestä kaivoon. Opiskella kyllä vielä ehtii.

Syksyllä mua luultavasti odottaa aikuislukio, jossa korotan lukion arvosanoja ja ehkä hyvällä tuurilla jopa menen kirjoituksiin yrittämään onneani. Vaikka nuo lukuaineet eivät olekaan mun juttu, niin yrittänyttä ei laiteta, ihminen oppii joka päivä jotain uutta. Mitenkäs teillä, onko joillakin sama tilanne, että kouluun pääseminen tuskin onnistuu tänä vuonna? Mitä te teette/olette tehneet välivuotena? Itse vietin aiemmin välivuoteni töitä tekemällä, mutta nyt aion panostaa omatoimiseen opiskeluun. Tänään aloitin ruotsin kielen opettelun alusta, kun mulle ei tuota kielipäätä ole siunattu.



Vaikka elämä ei välillä nappaakaan, niin ei kannata jättää yrittämättä. Itselläni on todella huonot mahikset päästä AMK:hon, ja vaikka sinne pääsisinkin, opiskelu voi olla vielä haastavaa mulle. Oon kuitenkin toiveikas asian suhteen ja uskon, että joskus aurinko paistaa sinne risukasaankin. Onneksi oon oppinut nauttimaan elämän pienistä iloista ja elämään päivä kerrallaan murehtimatta asioita, joihin en voi vaikuttaa.

Vaikka eilen olin täysin murtunut ja väsynyt kaikkeen, kun työrintamaltakaan ei ole mitään kuulunut aikoihin, kaiken kruunasi isäni puhelinsoitto, joka latisti mun fiiliksiä entisestään. Tottakai ymmärrän, että vanhempianikin vituttaa mun tilanne, mutta asiat ei muutu murehtimalla eikä varsinkaan toista haukkumalla. Eilen sain kuitenkin iloisen puhelinsoiton ja asiat näyttää menevän oikeaan suuntaan: aloitan ensi viikolla työt. Kokopäivätyöt. Tai no, kesätyö se vaan on, mutta kelpaa tällä erää, ehkä syksyllä pääsen jatkamaan sitä jos oon nätisti.  Vaikka tää tulikin näin äkkiä, niin otan irti mun viimeisistä 'lomapäivistä' ja nautin täysillä. Katsotaan kuinka kauan jaksan hehkuttaa uutta työtäni, vai kyllästynkö jo viikossa rutiininomaiseen duuniin.

Oon hymyillyt koko päivän (minulle) suuren uutisen takia, ja vaikka jännitänkin uutta työtäni (luonnollisesti), niin painan täysillä eteenpäin. Ja te, joilla ei ole vielä sitä kesätyöpaikkaa tiedossa: älkää luovuttako. Itse meinasin tehdä niin, mutta onneksi en jättänyt leikkiä kesken. Olkaa aktiivisia,  kyllä niitä töitä vielä irtoaa!

6 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos! :3 hyvästi työttömyys ja tervetuloa varallisuus ♥

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiittii! :> Vihdoinkin pääsee pois neljän seinän sisältä tekemään ees jotain duunia!

      Poista

♥ puss