Hyvää nimpparia minä


Long time no see,  vai miten se nyt meni. Arkisin herään viideltä, meen töihin, tuun kotiin ja valloitan sohvan peiton ja tyynyn kanssa. Salkkarit on pyörinyt jo pari viikkoa mun tv-ruudussa ja alkaa pikku hiljaa jo kyllästyttämään. Kesä on mennyt ohi niin nopeasti, enkä mitään ole oikein ehtinyt tekemään. Vähänkö harmittaa. Toivottavasti lämpimät kelit jatkuis vielä elokuussa.

Viikonloppuisin ollaan nollattu ihan kunnolla ja viina on maistunut ainakin mulle liiankin hyvin. Jos sitä pitäis vähän aikaa taukoa, ettei mene ihan överiksi tää bilettäminen. Vaikka oonkin onnekas siinä mielessä, etten lähes koskaan pode krapulaa, niin kyllä tuo alkoholilla läträäminen vie voimia, vaikka viikonloppuna pitäisikin levätä ja rentoutua. Tän sunnuntain aion vaan röhnöttää Karin kainalossa ja nukkua univelat pois.









Ollaan yritetty kompensoida jo menetettyä kesää ajelemalla ympäri pk-seutua, ja vaan nauttimalla olostamme. Me molemmat tykätään istua autossa monta tuntia ja kuunnella vaan radiota tai nostalgisia levyjä, ja se onkin meidän tapamme rauhoittua ja vaan olla. Samalla löytää uusia paikkoja ja välillä ehkä eksytäänkin. En varmaan ikinä opi tuntemaan Helsinkiä kokonaan, vaikka osaankin kulkea itsekseni paimasta toiseen melko kätevästi. Liian iso kaupunki mun makuun.


Käytiin viime sunnuntaina Teemun kanssa lentokentän Starbucksissa aamukahvilla, ja siinä matkalaukkuja raahaavia turisteja katsellessa tuli kauhea himo lähteä jonnekin ulkomaille. Mä en oo kauheasti matkustellut ja olisin varmaan ihan hukassa lentokentällä yksinäni, ja lentokoneessakin olin viimeksi 2006. Meidän perheellä ei ole ollut oikein koskaan intressejä matkustella muualle kuin turistimestoihin ja matkarahojakin on säästetty monet vuodet, että oltais päästy joskus jonnekin hiekkarannalle köllimään. Harmittaa välillä kuulla, kun kaverit kertovat matkustelleensa pienestä pitäen ympäri maailmaa perheensä kanssa ja nähneensä niin paljon maailmaa ja nakertaa, kun itse en ole saanut kokea mitään samanlaista. Pakko alkaa pistämään rahaa säästöön ja lähteä pois Suomesta, edes vähäksi aikaa.

Niin ja onnea kaikille mun kaimoille, hyvää nimipäivää me!

1 kommentti:

♥ puss