Revin kohta hiukset päästäni

Oon totaalisen kyllästynyt nykyiseen punaiseen tukkaani, vaikka pidänkin huutavan räikeästä kuontalosta, mutta nyt tuntuu, että nyt on aika tehdä muutos. Oon pyöritellyt päässäni ideoita ja mua suorastaan kauhistuttaa ajatus nykyisen värini menettämisestä - oon niin kiintynyt siihen, enkä osaa enää kuvitella itseäni muulla värillä. Tosin, oon ihan aikuisten oikeasti miettinyt lätkäiseväni päähän mustaa väriä, mutta muutos pelottaa. Mulla oli yläaste-aikoihin aina musta tukka, ja sitä oli todella ilkeä saada pois, enkä jaksaisi enää koskaan kokea sitä värjäysrumbaa. Myös vaalea tukka houkuttelee mua, vaikka se ei sovikaan mulle ja kyllästyn siihen supernopeasti. Shokkivärejä en ole sulkenut pois laskuista, vaikka en enää jaksaisi sitä jatkuvaa värjäilyä ja kylppärin lattian putsaamista ja hinkkaamista.

Musta

Oon viime aikoina ikävöinyt tummaa tukkaa ja ihan sydäntä riipii katsella vanhoja kuvia. Musta on helppo väri ja sitä on helppo ylläpitää, ja se sopii kaiken kanssa. Nykyään, kun olen jumittunut tähän punaiseen väriin, pelottaa, että jumitun myös tuohon mustaan.. En halua olla lopun elämääni mustatukkainen, vaikka pidänkin siitä. Musta on helppo, mutta loppujen lopuksi petollinen väri, eikä sitä meinaa saada pois, vaikka kuinka vaalentaisi ja rukoilisi samalla. Silti kaipaan sitä.

Punainen + musta

Punainen ja musta oli tosi pitkään mun päässä, ennen kuin jätin sen taakseni. Tykkäsin kovasti, että tukassa oli kahta väriä ja toista ei tarvinnut ylläpitää niin usein. Mulla oli ennen vanhaan aina pakko olla päässä vähintään kahta väriä, mutta tämä väriyhdistelmä pysyi mulla super kauan päässä, enkä edes tiedä miksi luovuin siitä. Tämäkin siis houkuttelee mua todella paljon, eikä olisi edes kauhean urakan takana saavuttaa samalainen kuontalo, kuin pari vuotta sitten.

Pinegreen

Tummat aluset ja pinegreetä päällä. Tämä combo toimi äärettömän hyvin mun mielestä, vaikka turkoosi haalistuikin ajanmyötä merilevän väriseksi. Haluaisin testailla tuota väriä takasin, mutta vähän jännittää, sopiiko tuo mulle enää. Tykkäsin tuosta turkoosista sävystä ihan älyttömästi, vaikka olisikin pitänyt vähän sävyttää sitä enemmän siniseen päin.

Vaalea

Mulla ei kovin usein pysy vaalea tukka kauaa vaaleana - aina on tungettava jotain väriä lisukkeeksi. Lukiossa kuitenkin vaalea kuontalo pysyi melko kauan valkeana, lähes vuoden, kun piristin otsatukkaani punaisella, pinkillä, sinisellä ja lopuksi mustalla värillä. Hopeashampoo oli mun paras kaveri tuolloin ja houkuttais kokeilla, saanko enää noin valkeita hiuksia itselleni. 


Punainen


Kuinka moni antaa äänensä kirkkaalle punaiselle, joka kääntää jokaisen vastaantulijan katseen? Näitä kuvia katsoessani hiukset näyttää hyviltä, mutta jos nyt vilkaisen peiliin, näky ei olisi todellakaan samanlainen. Väri haalistuu nopeasti ja vaatii turhan paljon ylläpitoa mun makuuni. Myös juurikasvu näyttää punaisessa aivan kamalalta ja sitä pitäis värjätä kuukausittain piiloon.

Pitäisikö mun viimeinkin luopua tästä rakkaasta hehkuvan punaisesta väristä vai testata pitkästä aikaa jotain uutta?

Miksi tää on aina niin vaikeaa?

36 kommenttia:

  1. Tos ku luin tota ekaat teksti pätkää tuli mielee yks idea. Eli voisit laittaa punasta alle ja mustaa päälle. Koska sit se punasen juurikasvu ei haittais niin paljon (mun mielest). Sit saisit myös punasen et mustan. Mut tä on pelkkä ehdotus. Toivottavasti ees vähä oli apuu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää pistää korvan taakse! Kuulostaa kyl hyvälle idealle! :3

      Poista
  2. Toi sun punainen väri on kyllä kiva :3 Mutta noi blondi mustat ja turkoosi sopis hyvin kanssa!♥ c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ää ei tää punainen enää niin kiva oo, kun en ole tätä värjännyt kolmeen viikkoon ;_;

      Poista
  3. punamusta tai punanen! mulla oli joku törkeen makein tukka punamustana ikin mut menin vaalentaa sen ko halusin laventelin, sit olin blondin ja nyt oon mustanruskee XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh, punatukka on aina kiva :( Paitsi nyt, kun en saa omaa hiusväriäni mistään muualta kuin netistä, enkä tosiaan jaksa viikon kahden välein värjätä tätä :c

      Poista
  4. Sulle sopii niin moni tukkaäväri, varsinkin tuo punanen.. :D Silti olen punamustan kannalla!

    VastaaPoista
  5. Toi punanen on tosi ihana väri ja sopii sulle, mutta jos oot ite totaalisen kyllästyny kokopääpunaseen nii voisit lätkästä sekaan sitä aina-niin-helppoa-väriä eli mustaa :) Tai toisena sitte, ku siitä vaaleasta oot haaveillu tms nii voisit vetasta vaaleaks ja mahollisesti laittaa sekaan kans tota mustaa, mun mielestä sulle sopis just musta-punaset tai blondi-mustat hiukset! :---)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta on siitä ilkeä, että sitä on helppo laittaa mutta vaikeaa saada pois ;_; plus kyllästyn siihen aina niin äkkiä, eikä tukka tykkää yhtään. Buu.

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Ne oli kyl superkivat sillon joskus! Mahtaakohan enää sopia mulle.. :D

      Poista
  7. blondi-musta tai pinegreen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blondi-musta olis kyllä niin helppo ylläpitää! ;__;

      Poista
  8. punasta alle ja mustaa päälle kuulosti hyvältä idealta :)

    VastaaPoista
  9. blondimusta oli minun mielestä coool

    VastaaPoista
  10. mää oon rakastunu tohon pinegreeniin sun päässäs!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli kyllä ihan super, vaikkakin haalistuessaan näytti siltä, että joku olis oksentanut merilevää mun päähän :'D

      Poista
  11. blondimusta oli kiva tai sit pinegreen ! mulla tapahtu itelläni just sama. Totaalikyllästyminen mun hiuksiin ja vedin ruskeen tukan :D parin vuoden shokkivärjäilyn jälkeen. Kavereilla enemmän totuteltavaa ruskeeseen ku esim siniseen :D Miksi mä edes jaoin tämän tiedon sun kanssa :D no sama tilanne oli kun sulla ehkä siks :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voi ei :D Voisin uskoa ton saman mun kohdalla jos joskus noin tapahtuu. Ruskeeta tukkaa mulla ei oo koskaan ollutkaan!

      Poista
  12. Aaah, valkomusta on ihanan näkönen ;____; ♥♥ mut onnea sen saavuttamiseen punaisen jälkeen :'D itseeki alkanu jo tää vaaleenpunanen vähän tympiä, kohta lienee värinvaihto kyseessä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks saan tän punaisen helposti pois, koska mulla on tän alla vaaleaa väriä :3 Mutta ei ää, sulle sopii vaaleanpunainen tukka niin hyvin ;__;♥ My little pony-tukka..

      Poista
  13. Oikeastaan kaikki näyttää ihan törkeän hyviltä. Tosin vaaleaa tai musta-punaista en mä suosittelisi. Tuo musta-turkoosi miellytti mun silmää kuitenkin ehkä eniten. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi vaalea on ollut tosi kinkkinen joskus, tykkään siitä, mutta loppupeleissä se ei sovi mulle yhtään :D Musta-pinegreen oli kyllä ihan huippu, vaikka siinäkin pitäisi ainakin kerran kuussa jaksaa värjäillä ja läträtä shokkiväreillä.. Hmm.

      Poista
  14. Punamusta, ehdottomasti. Tai sitten HARMAAMUSTA :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vai että oikein HARMAA :D Tuhkan valkoinen tukka ♥

      Poista
  15. värit näyttää kyllä kaikki hyvälle mut... tuo tupeeraus. siinähän ois tarkotus saada hiusten JUUREEN volyymia eikä PUOLEEN VÄLIIN hiuksia niinkun sul..? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :'D Kiitos tietoiskusta, mutta ei toimi mulla :) Mulla on pieni pää ja tykkään muhkeasta tukastani.

      Poista
    2. juu niin siis ei muhkeessa tukassa mitään vikaa oo, iteki viipotan emoscene-harakanpesässäni, mut pointtina oli vaan se ettei juurta oo tupeerattu ollenkaan, missä sen pitäs kans olla :D big hair - best hair<3

      Poista
    3. Juurta juurikin tupeeraan, mutta ymmärräthän, että suurin osa kuvista on 2-6-vuotta vanhoja .__. ja mun hiukset ei pysy pystyssä sitten millään, nyyh.

      Poista
  16. Punamusta on ihana, mutta myös punainen. Itse haaveilen juurikin jommasta kummasta, mutta molemmissa on puolensa. Musta-punaliukuvärissä pitäisi värjätä aina juuri mustaksi ja latvat punaiseksi, pelkässä punaisessa vaalentaa juuri ja ruikkia sitä punaista. Kakki muut kallistuu punamustan suuntaan kun itteä houkuttaisi juurikin punainen vaikka sitten mustalla otsatukalla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Punamusta tukka oli helppo, kun musta (kestoväri) ei tartu punaiseen eikä mustaa tarvii muutenkaan ylläpitää kuin hyyyvin harvoin :) Pelkkä punainenkin oli ihan iisi, vaikka shokkivärillä läträäminen otti koville joskus. Kannattaa testata ensin sitä pelkkää punaista, siihen on sitten helppo laittaa mustaa sekaan jos siltä tuntuu! :>

      Poista
  17. Mullekki tulee inspiksiä, että nyt haluun jotai uutta hiuksille ! :P ootko kokeillu violettia? Mulla on tällähetkellä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mulla oli viime kesänä violettia :) Ja itseasiassa nyttenkin on, tavallaan!

      Poista

♥ puss