Turku, Kakola, Vartiovuori, mitä näitä nyt on

Olen laiska, saamaton ja vieläpä tyhmä. Piti jo sunnuntaina istahtaa koneen ääreen, tunkea kuvat kamerasta läppäriin ja touhuta tää postaus valmiiksi, mutta kuinkas sitten kävikään.

Läksin perjantaina työpäivän jälkeen kauhealla kiireellä Turkuun, kuten olin sopinut, ja autokin oli pakko saada kuntoon, joten tuli isääkin nähtyä (haloo sinä idiootti, joka olit paskonut yön aikana autoni sivupeilin, kiitos sulle PRKELE!). Iskä korjas peilin supernopeesti ja sovittiin lisää auton huollosta ja katsastuksesta, joka hoidetaan elokuun lopussa iskän piikkiin. 

Saavutin Turun vasta kuudelta perjantai-iltana ja oli vähän outoa istua porukoiden keittiön pöydän äärellä syömässä äidin nakkikeittoa yksin ja jopa nauttivan siitä. Ajattelin, että jaa tämmönen viikonloppu luvassa, kun istun vanhempieni kotona murkinoimassa mahani täyteen ja ihmettelemässä äidin uusia sisustustarroja. Sain kuitenkin yhteyden Amaan ja lähdettiin pyörimään kylillä ja moikkaamassa Jennaa. Ajeltiin Turkua ympäri, kunnes pistin autoni parkkiin ja huikkasin Amalle tiukkaan sävyyn:"Nyt mennään Kakolaan!". Vähän se tais säikähtää, mutta hei, kerrankin, kun muistin ja kamera oli messissä niin miksei? 












Oon oikeesti todella ihmeissäni, koska en oo koskaan aiemmin käynyt Kakolassa, vaikka opiskelin Juhiksessa kolme vuotta (Kakolan vieressä) ja aina suunnittelin sinne lähtöä, mutta koskaan en vaan tullut menneeksi. Oli kyllä huikea paikka ja oon aika surullinen kun vanginvartijoiden asuntolakin oltiin ehditty purkamaan. Onneksi sieltä löytyi kuitenkin parikin mökkiä, jotka olivat vielä pystyssä ja Aman suostuttelun jälkeen käytiin tutkimassa paikkoja. Oon oikeesti todella vainoharhainen tommosissa hylätyissä rakennuksissa ja salamalla räpsiessä kuvia, pelkäsin näkeväni kameran ruudussa jonkun haamun tai örkin Aman olan takaa haha! Säilyttiin kuitenkin hengissä, eikä Kakolan vangit kummitelleet meille.

Lauantaina koitti aika lähteä Vartiovuorelle istumaan kaunista päivää ja tottakai siinä hauskaa pitäessä ei tullut edes kuvattua, vaikka kamera olikin messissä koko illan. Siirryttiin auringonlaskun aikaan jokirantaan kuuntelemaan musiikkia ja ihmettelemään Turun yöelämää. Saatiin polttariporukalta makkarapaketti ja lonkeroa, vaikka ne eivät oikein maistunutkaan. Yks polttarineitokin pääsi tunkemaan mun päähän huntua ja otti kuvankin oikein, haha ihanaa. Olin kuulema nätti huntu päässä.

En tehnyt Turussa sen suurempia ostoksiakaan, paitsi viimeinkin sain uudet kengät! Näissä kuvissa komeilevat Converset hylkäsin Vartiovuorelle, koska oikean kengät kantapäästä mahtui mun käsi läpi.. Jaa miten niin oon käyttänyt niitä liikaa, heheh? Harmi vaan, että uudet kengät hankasivat mulle ikävät vesikellot molempiin jalkoihin (mulle ei koskaan tuu vesikelloja, mitää!), mutta kai ne ajanmyötä muovautuu sopiviksi. Cyberistä haalin ittelleni uudet aurinkolasit ja sain huudot Karilta, kun mulla noita aurinkolaseja on pilvinpimein pitkin kämppää.. No hups.

Ja postaustahti on tosiaan hidastunut, koska oon töissä päivisin ja kotiin päästyäni heittäydyn kipeän selän takia suoraan makaamaan ja koitan rentoutua, jotta jaksan työviikon tehdä loppuun kunnialla. Mulla vaihtui viime viikolla kohde, joka on ihan jees jopa (mulla on työkaveri ja työmotivaatio on noussu sen ansiosta!), mutta selkä ei tykkää yhtään hyvää ja pelkään joutuvani sairaslomalle kipuilun takia. Oon kuitenkin tyytyväinen uuteen kohteeseen, vaikka herääminen aamu-viideltä ei olekaan mun heiniä.

Mutta mites teille? Joko on koulut alkaneet vai vieläkö lomailette? :>



4 kommenttia:

  1. oooh pakko mennä itekki joskus tuolla Kakolassa käymään! Oon imeny siitä jo pitkään tietoa ku sieni, koska se on jostai syystä ihan helvetin mielenkiintonen mesta :D Pääseekö sinne sisälle ihan helposti vai pitääkö tunkeutua jostain piikkiaidan ali ja rikkinäisestä ikkunasta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kakola kiehtoo muakin! Ja sinne pääsee kyllä ihan hyvin ja kaikki aidat on vedetty alas huligaanien toimesta, mutta itse Kakolan muurien sisälle ei pääse, ellei omista jäätäviä tikapuita :'D Mutta sinne Kakolan mäelle tosiaan pääsee ja siellä voi kulkea kaikessa rauhassa. Kannattaa käydä iltahämärissä tutkimassa sitä, se on aika huikee mesta!

      Poista
  2. Siistejä kuvia! Ois niin cool päästä kuvailee tonne :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :3 Tonne on kyl pakko päästävä uudelleen, sen verran hieno paikka!

      Poista

♥ puss