NEW SHOES


Mä en ole kenkä-ihmisiä. Koitan välttää kenkien ostamista viimeiseen asti, koska oon todella nirso kenkien suhteen. Hinta, laatu, ulkonäkö, mukavuus merkitsevät todella paljon. Kenkien osto on yhtä helvettiä, mutta joskus on pakko luovuttaa ja marssia sinne kenkä-kauppaan luottokenkien sanoensa itsensä irti. Yläasteen alussa teräskärkiset maiharit ja miesten New Rockit olivat mulla kovassa huudossa, mutta jossain vaiheessa tajusin tennareiden mahtavuuden ja siirryin käyttämään vähän kevyempiä kenkiä, jotka sopivat mulle kuin nenä päähän. Mulla ei olekaan oikein muita tossuja kuin tennareita. Mulle on ihan sama, minkä merkkiset kengät ovat, kunhan ne istuu jalkaan ja näyttää hyvältä. Converseja mulla on ollut mustia, punaisia, valkoisia, mintun vihreitä ja sinisiä, puhumattakaan halpa-tennareista, joita multa on löytynyt joskus kaikissa sateenkaaren väreissä.



Muistatteko, kun kesällä postasin tämän kuvan ja itkin mun luottokenkien kohtaloa? En tiennyt, mitä olisin tehnyt, kaksi vuotta näiden kanssa tallustin ja sitten ne pettivät. Heitin kengät pois suru puserossa, koska noi oli siisteimmät tennarit, mitä multa koskaan on löytynyt: upea kuosi, tarrakiinnitys ja mahtavan tuntuiset jalassa. En uskonut, että tulisin koskaan enää käyttämään mitään tän tapaisia kenkiä koska. Mutta miten kävikään:














Tadaa! Tilasin nää Ebaysta, kiitos vain Ynnälle, joka vinkkas mulle hyvän myyjän! En kauhean montaa sekuntia miettinyt asiaa, kun parin klikkauksen jälkeen olinkin jo maksanut tuotteet itselleni. Mun oli vaan pakko saada noi taas ittelleni. Parasta tässä oli hinta: vanhat olin ostanut Spiritstoresta 50-70€ (en muista tarkalleen, mutta olivat kuitenkin kalliit opiskelijabudjetille) ja näistä pulitin 35€ postikulujen kera! Wouu, mä diggaan!


Arvioitu saapumisaika näille kengille oli 16-24.päivä, mutta näiden kesti saapua Jenkeistä mun hellään syleilyyn alle kuudessa päivässä! Peukut siitä, super nopeaa toimintaa! Ahh nää on ihanat 


Näitä kenkiä en olekaan esitellyt aiemmin, vaikka tarkoitus oli kyllä. Ostin nää heräte-ostoksena Spiritstoresta 15€:lla, kun muutenkin olin kenkävammainen tuolloin. Alennettu hinta ja perus mustat tennarit houkuttelivat niin paljon, etten edes miettinyt asiaa tarkemmin, kun olin jo kiikuttamassa näitä kassalle. Tarkoituksena oli vain äkkiä saada jotkut kengät ja äkkiä, koska vuodesta 2007 palvelleet mustat Converset olivat kantapäistä niin puhki, että mun molemmat nyrkit mahtui niistä sisään. Ekoina käyttökertoina nää teki mulle kantapäihin ihan kamalat vesikellot, mikä on tosi outoa mulle, koska mulle ei sellaisia helposti tule. Nyt nää on kuitenkin muotoutunut mun jalkoihin äärettömän hyvin ja käytän näitä joka päivä. Aih, kun oonkin himoinnut pitkään nahkaisia tennareita ja nyt mulla on ne!



Sain työkaverilta H&M:stä ostetut tennarit, vähän käytetyt ja muutenkin siistit (vaikka kuva antaakin toisen kuvan). Mä en tykkää yhtään käyttää valkoisia kenkiä ja päätinkin suorittaa näille pienen DIY-testin ja katsoa, miten suoriudun tästä 'erittäin vaativasta' tehtävästä.


Ohops, niistä tuli pinkit! Ei ollenkaan pahat, tykkään ihan pirusti. Mulla ei olekaan aiemmin ollut ihan pinkkejä kenkiä, joten oli pakko testata mitä tykkään. Ja kyllä mä noita tuun käyttämään, vaikka kyllä noi vähän kaipaakin niittejä ja muuta härpäkettä. Joskus mulla oli ihan hattaran vaaleanpunaiset kengät ja niitä en tykännyt käyttää, joten lahjoitin ne äidille, mutta uskon, että nää tulee kovaan käyttöön.


Mitäs tykkäätte mun tennareista?
 Onko joku kenkäpari ylitse muiden?


8 kommenttia:

  1. Voi vitsit noi eBaysta tilatut kengät on silmäkarkkia! Mut noi muutkin on tosi hienoja, ja noi pinkit on just ihana väriruiske tänne syksyn pimeyteen c: haluutko muuten vinkata mullekin ton myyjän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi iron fistit on kyllä ihanat ;__; Minun silmäteräni!

      Poista
  2. Vitsi kuin siistit pinkit noista kengistä tuli! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oon itekin aika yllättynyt! :D Värjäsin kans samaan syssyyn noi nauhatkin niin tuli jotenkin paljon kivemman näköiset, kun jos ois jättäny ne valkoisiks. Toivottavasti opin käyttää noita! :>

      Poista
  3. Ihan tajuttoman kivoja kaikki! En jotenki tienny et iron fistillä on myös tennareita, löysin kans ebayst aivan_täydelliset korkeavartiset yksilöt ja kotiutan ne heti kun rahatilanne antaa myöden. Kiitos siis sulle infosta!!
    Tosi hyvin sulla onnistui toi värjääminen, pitäis itsekin uskaltaa kokeilla... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei Iron Fistillä kovin montaa tennaria ole myynnissä, mutta ne on sitäkin päheempiä ;> Ite tykkään, kun en noita korkkareita oikein voi käyttää :( Ja hei kiitti! Kannattaa testailla tota värjäämistä, ei se oo niin vaikeeta miltä näyttää.. :D

      Poista
  4. Ooooh kaikki on niin makeita! Noi pinkit, god I'm jealous! Ja oot niin nätti noissa ekoissa kuvissa kun hymyilet tolleen oikeesti, ihana sinä :33 ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi awws :'> Kiitos Noora ♥ Noi pinkit on kyl iha sikamageet, vaikka en ookaan kauhea pinkin-värin ystävä :D Ehkä opin käyttää niitä jossai vaihees!

      Poista

♥ puss