Eniten ärsyttää vol. 4

Oon huomannut asioita, jotka ärsyttää, vituttaa, nakertaa, pistää vihaksi ja mulla on hermot ollut todella kireänä. Mä harvoin hermostun mistään kauhean nopeasti, ja mulla on todella pitkä pinna. Viime viikkoina kuitenkin mun pää on meinannut räjähtää todella usein tietyistä asioista. Tietynlainen käytös saa mun verenpaineen kohoamaan nollasta sataan nanosekunneissa, jos sille on aiheta. Argh.



Mussutus, maiskutus, mässytys. 
Vittu. Mä en kestä, kun vastapäätä istuva ruokailija mussuttaa ruokaansa niin paljon, että sylkeä ja ruuan murusia lentää mun ja  mun ruuan päälle. Joo, jotkut nauttivat ruuasta tosi paljon, mutta se ei silti tarvitse sitä MUMSMUMS NOMNOMS MÄSSYNMÄSSYN-ääniä. Tapasin henkilön, joka söi sisu-pastillia ja silloinkin kuului kauhea maiskutus, joka häiritsi mun tärkeitä ajatuksia, kuten piisamirotalla konsanaan. Koko huone kaikui siitä yhden hemmetin pastillin mässytyksestä.  Mua kuvottaa.



Yksiminen/aivastaminen toista päin.
Itse aivastaessa tai yskäistessä siirrän aina itseni toisista pois päin ja mahdollisesti teen toimeni hanskaan, pipoon, kainaloon, tai mihin vaan, mistä omat bakteerini ei muihin niin helposti tartu. Tapaan päivittäin ihmisen, joka yksii ja pärskii taukoamatta, ja tottakai tämä räkäisy tapahtuu juuri mun kasvoja päin. PÄRSKÄISE MUUALLE. Oon kuitenkin sen verran bakteerikammoinen (nimim. käsien pesu on elämäntapa), että mua ällöttää toisten bakteerit mun kasvoilla. Hyi yök. Muutenkin jotkut ihmiset räkivät samaan aikaan puhuessaan, jonka jälkeen mun naama on märkä toisen sylkeä. Siis ei mitään pieniä näkymättömiä tippoja, vaan ihan kunnon sylkiklimppejä. Löysin mun takista pari. Nam nam.

 

Valikoiva kuulo.
En tarkoita oikeasti kuulovikaisia, vaan ihan kuulevia ihmisiä, joilla kuuloelin toimii hyvin. Myönnän, että mullakin on välillä valikoiva kuulo, mutta pyrin kuuntelemaan toista osapuolta niin hyvin kuin mahdollista, mutta esimerkiksi keikalla, festareilla, julkisessa kulkuneuvossa jne., ei aina kuule edes omia ajatuksiaan, joten keskustelun tapainen ei tule kuuloonkaan sellaisissa tilanteissa muutenkaan. Mutta tilanne, jossa olet täysin kahden toisen ihmisen kanssa, ja se toinen ei kuule (=kuuntele), vituttaa. Joudun joka päivä toistamaan yhdelle ihmiselle monta kertaa sanomani, ja hän ei siltikään kuule. Virnuilee vaan ja katsoo mua kuin halpaa makkaraa. Toistan sanomiseni, eikä vieläkään mitään reagointia asiaan. Korotan ääntäni, jonka jälkeen tyyppi reagoi ja sanoo "häh? sanoikssä jotai?". NO VITTU SANOIN. MONTA KERTAA.



Wc-käyttäytyminen. 
Yleiset vessat ovat välillä hirvityksiä, mutta niitä on pakko olla ja niissä on välillä pakko käydä. Aina en kuitenkaan hiffaa ihmisiä, jotka käyttävät näitä saniteetti-tiloja ja lisäävät siivoojien työtä ja tekevät muiden asiakkaiden vessa-kokemuksesta epämiellyttävän. Joskus vessoille on kamalat jonot ja jono liikkuu todella hitaasti, miksi?! Jäävätkö ihmiset niihin koppeihin meikkaamaan, runkkaamaan, meditoimaan vai lukemaan aku ankkaa? Mä en nimittäin tiedä. Mä en viihdy vessassa sen enempää mitä on pakko, enkä todellakaan jää hengaamaan vessakoppiin muiden kiusaksi. Jollakin voi lorahtaa housuun sillä välin kun päivität pytyllä turpakirjaa ja selaat viimeisimpiä uutispäivityksiä. Sitten tämä yleinen siivottomuus. Vessapaperia on pitkin lattiaa, seiniä, kattoja, miesten vessoissa haisee vahvasti urea, kun pojat pissii pitkin seiniä ja pyttyjä. Mikä siinä on niin vaikeaa laittaa ne käytetyt  käsipaperit roskiin ja kuinka vaikeaa se liruttaminen oikein voi olla, kun virtsaa on lattiasta kattoon? Kertokaa mulle. Näitä näkee haistaa joka paikassa. Keksisin vielä lisääkin wc-ongelmakäyttäytymistä, jos jaksaisin ajatella, mutta kun verenpaine nousee pilviin kun ajattelen koko asiaa.

Anteeksipyytäminen.
Sana anteeksi on usealla ihmiselle todella vaikea lausua, jopa itselleni. Varsinkin jos sä loukkaat jotakuta, niin anteeksipyyntö on vähintä mitä voit tehdä. Mut on opetettu siihen, että anteeksi pyydetään, jos astut toisen varpaille, tönäiset täydessä bussissa vieressä seisojaa, tai satutat jotakuta jotenkin. Välillä kuitenkin tapaa ihmisiä, jotka saavat jonkinnäköistä mielihyvää toisten satuttamisesta. Oon saanut mopista päähän kolme kertaa viime viikolla, mun tukkaa on revitty (ei ollut muuten mitään pientä tukistamista!), mun toista angelbitesia on lyöty, mua on tönitty, mun säärissä on mustelmia nokkakärryjen törmäämisestä muhun. Ja kaikki tämä yhden ihmisen toimesta, enkä kertaakaan oo kuullut anteeksipyyntöä. Jotkut ovat olleet vahinkoja, jotkut tahallisia (esim. hiusten tukistaminen), mutta en ymmärrä, miksi ei voi sanoa 'sori, sattuiko suhun' eikä vain nauraa päälle. Varsinkin kun tyyppi työnsi nokkakärryt suoraan mun sääriluuta päin, kaaduin maahan, pidättelin kirosanoja ja klenkkasin lopunpäivää, ei olisi varmaan edes huomannut muhun törmäystä, ellen siitä olisi maininnut. Sanoin siitä melko kovaan ääneen, että hei, sä törmäsit muhun, ja vastaukseksi sain vain 'höhöh törmäsin vai 8)'-kommentin. Lähdin tilanteesta hyvin nopeasti pois.


Mikä asia on ärsyttänyt sinua viimeaikoina?
Millainen käytös saa sinun verenpaineesi kohoamaan?



10 kommenttia:

  1. Aika lailla samat asiat vituttaa, x) ja semmoset jotka esim töissä on "korkeammalla" tasolla, ja antavat sen kuulua ja näkyä. Semmosta alentamista toisia kohtaan. Että ihan ku ois ite muiden yläpuolella. Ja ylipäätään nää kusipäiset ihmiset jotka kuvittelee olevansa parempia ihmisiä jostain kumman syystä.

    Itellä lähinnä toi viimeaikoina, saanu hieman pään sisällä isoja purkauksia aikaan, mut kuiteski oon va pystyny hillihtee sen etten räjähä 666 osaks siihe paikalle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo toi jalustalle itsensä nostaminen on kyl tosi kurjaa :< Varsinkin kun jokainen meistä ollaan saman arvoisia, vaikka toinen olisikin roskakuski ja toinen poliitikko. Meilläkin tuolla töissä on muutama tuollainen 'tuomionenkeli' (haha täytyy niille v*ttupäille lempinimi olla!), jotka kattoo mua päästä varpaisiin kun löytyy sinistä tukkaa ja muutama lego nassusta :D Mutta ne kusee vaan omiin muroihinsa, jos ei osaa arvostaa muita :) En jaksa nykyisin enää välittää niistä, ei energia vaan riitä.

      Poista
  2. Aamen. Mua vituttaa kans aivan suunnattomasti toi vessassa norkoilu .___. jos näkee et on paljon jonoa niin onks ne kädetkin pakko jäädä pesemään siihen omaan koppiin, vaikka vessassa on yleinenkin pesuallas!? Rasittaa miten jengi ei osaa ottaa muita huomioon. Tiedän kans yhden tyypin, joka on ite kertonu kusevansa baarissaki pöntön sijasta lattialle ihan vittuilun ilosta. On niin hauskaa kun muut joutuu sit kävelee kusiurien yli. Voi jumalauta.

    Mikä tää törmäilijätyyppi on O____O Tai ees minkä ikänen? Mitä vittua ihan oikeesti.

    Ps. Muita kohden yskiminen on kauheeta, voi saatana. Mua vitutta kans ku jotkut kaverit aina meille tullessaan jättää kengät suoraan siihen ulko-oven eteen keskelle käytävää, vaikka vieressä on jumalauta kenkäteline. En myöskään tykkää et takki kannetaan asuintiloihin ja viskataan sohvalle/lattialle. Meillä on naulakkokin. Phtyi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siiiiiiis mitää! Ihan vittuilun ilosta pissii lattialle :'D No joo okei, kyllä mäkin noita oon nähnyt, kun ostoskeskuksen vessoja joskus muinoin siivosin, ja ei todellakaan oo mitään mukavaa puuhaa siivota toisten paskaa/kusta seinistä ja lattioilta pois :--D

      Aargh toi kenkien lojuminen keskellä eteistä on kyllä meilläkin suuri ongelma! Meilläkin on kenkäteline, johon en kyllä oleta vieraiden niitä jättävän, mutta tuo avopuoliso ei oo oikein hiffannut kenkätelineen käyttötarkoitusta XD Sen kengät on aina keskellä eteisen käytävää. Samoin takit kuuluu jättää eteiseen naulakkoon tai henkariin (tai vaikka lattialle jos ei muuta vaihtoehtoa ole)! Mua jotenkin ällöttää jos jonkun ulkotakit lojuu mun sohvalla tai keittiön pöydällä :( Yöh.

      Poista
  3. miksi olet semmosen hlön seurassa joka vaikuttaa jo kertomasi perusteella ärsyttävältä?:0

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi ettei työkavereita voi valita itse :< Enkai mä muuten tuollaisten ihmisten kanssa hengaisi, ellei ole pakko.

      Poista
  4. Se, että meidän naapurin lapsi on saanut nokkahuilun. Joo ei tarvii kuunnella enää naapurien sovinto-,viha- tai hekumaseksiä, mutta se oli sentään mielenkiintosempaa kuunneltavaa kun tää. Miks niille ala-asteikäsille pitää antaa se nokkahuilu? MIKSI?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aah, nokkahuilu ♥ Muistan kun itsekin mukulana sain tuon ärsyttävän kuuloisen instrumentin eikä koskaan inspannu soitella sitä :D Oon itekin miettinyt, et miks kakaroille annetaan nokkahuilu?! Onhan niitä 'fiksumpiakin' soittimia, joita voisi harjoittaa, ja joita lapset haluavat opetella rämpyttämään :-D

      Poista
  5. Tuo wc käyttäytyminen.. :__: herranjestas miksi pitää tehdä muiden elämästä vaikeaa ja kusta pitkin seiniä ja rinkkoja, ja aiheuttaa kaikki mahdollinen kiusa. En tajua.

    Itsekin tein jokunen päivä sitten vitutuspostauksen, ja uloke on otsassa vieläkin noista kyseisistä asioista.. 8)
    - pakanamaa.blogspot.fi/2013/11/vitutusta-havaittavissa.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käyttäytyyköhän ihmiset oikeasti kotonakin samalla tavalla kuin yleisissä vessoissa, kuseskelee lattioille ja jättävät muutenkin kaikki paikat siivottomiksi? Ei tekisi mieli mennä sellaisen tyypin luokse kylään :f

      Poista

♥ puss