Rakas joulupukki

~ Oon kuullut juttua siitä, että Picasa sekoilisi kuvien kanssa täällä Bloggerissa, mutta itse en ole kiinnittänyt sen enempää huomiota asiaan, paitsi nyt. Mikä näitä kuvia vaivaa! Photoshopissa näyttävät ihan hyviltä, mutta ladatessani ne tänne, jotain tapahtui. Toivottavasti tää on väliaikaista, eikä johda mun osalta jatkotoimenpiteisiin. Pidemmittä puheitta jatketaan postauksen aiheen pariin. ~


Joulu lähestyy uhkaavasti, tuo kirottu kulutushysterian suur-juhla, jolloin ihmiset saavat luvan kanssa syödä joulupöydän tyhjäksi, juosta ympäri ostoskeskusta tuhlaamassa veronpalautuksiaan, laulaa joululauluja helmikuuhun asti ja viettää pikkujouluja astetta paremmassa porukassa. Multa aina aletaan kysymään tähän aikaan vuodesta joululahja toiveita ja oon todella huono pyytämään mitään. Yleensä en keksi siinä tilanteessa keksimään mitään järkevää, joten vastaan aina tylsästi "en tarvitse mitään" tai "jotain hyödyllistä, vaikka keittiöön", mutta tänä vuonna mulle posahti nämä toiveet heti mieleen. Mieluisia lahjoja en saa nykyään lähes ollenkaan, mutta ehkä oonkin tulossa vaan vanhaksi. Ainoa joululahja viime vuodelta, joka on jäänyt mieleeni on rikkaimuri, jota ei olla kauheasti käytetty muutakuin leivänmurusten imurointiin..

KÅNKEN-REPPU 
Voi, tätä oon halunnut tosi monta vuotta. Koskaan en ole tätä pyytänyt keltään tai ollut aikeissa itse ostaa tätä ihastuttavaa reppua. Näitäkin reppuja on niin monen värisiä etten ole osannut päättää, mikä olisi se mun juttu. Tää olis kyllä tosi käytännöllinen lahja, koska mulla ei kauheasti noita kasseja ole, joten tää tulisi todella tarpeeseen!


KOSKETINSOITTIMET
Harvat tuskin tietää, mutta oon musikaalinen ihminen. Oon soittanut monta vuotta kitaraa, jonka sain isältäni yläasteen alussa. Hienosti tuo isän vanha sähkökitara (40-vuotta  vanha) toimii, mutta mulle siitä ei ole enää kauheasti iloa ja se pölyttyy vain nurkassa. Oonkin aina halunnut itselleni kosketinsoittimia ja uskoisin sen olevan parempi instrumentti mulle. Lukiossa ollessan tosin meinasin saada isältäni monen sadan euron arvoisen syntikan joululahjaksi, mutta kieltäydyin, koska halusin saman arvoisen kameran. Joo, kamera-jutut on nyt hankittu, nyt olis vissiin tän vuoro? 


OBJEKTIIVI
Tätä tuskin tarvitsee perustella mitenkään. Uudet linssit on aina kivoja ja piristää kuvien ilmettä kummasti. Harmi vaan,että nuo maksaa omalle kukkarolle aivan liikoja, mutta kyllä mulle tuommoinen Sigman 10-20mm kelpais helposti.


HAJUVESI 
Police-hajuvettä oon tuoksutellut monen monta kuukautta, mutta kertaakaan en ole kiikuttanut sitä kassalle asti. Miksi? Joka kerta, kun olen pyörinyt hajuvesi-osastolla, rahatilanne ei ole antanut periksi ostaa uutta tuoksua. Viimeksi kuitenkin kun Anttilassa käväsin näitä löytyi montaa eri tuoksua, enkä osannut siinä kiireessä päättää minkä niistä haluaisin. Halusin kaikki! Nyt vain sormet ristissä toivomaan, josko tuo avomies hoksaisi mun vihjeeni halvasta ja ilahduttavasta joululahjasta? 

MUUMIMUKIT
Joojoo, saan kuulla tästä vielä Karilta  ja paljon. Meillä on keittiöstä yksi kokonainen hylly varattuna pelkästään muumimukeille, niitä on oikeasti ihan tajuttomasti. Ostan aina uuden, kun niitä ilmestyy kaupan hyllyyn. Nyt en kuitenkaan ole puoleen vuoteen ostanut itselleni uutta mukia, joten muuutama kappale puuttuu vielä kokoelmista. Äitii...


LANGATON TULOSTIN
Meillä on Karin isän lahjoittama vanha, mutta toimiva tulostin, mutta sen piuhat on aina kateissa, ja jos ne sattuu löytymään, ne ovat sotkussa ja tulostimelle täytyy tehdä tilaa työpöydältä. Helpompaa olisi säilyttää tulostinta tietyssä paikkaa ja tulostaa silloin kun haluaa, eikä tarvitse säätää johtojen kanssa. Tää on sitä nykyaikaa!


DROP DEAD-KENGÄT
Näitä oonkin kuolannut jo monta vuotta.. Kattokaa nyt niitä! En tajua, miten oon jaksanut odottaa näin monta vuotta noiden ostoa (ehkä oon vaan unohtanut niiden olemassaolon?). Ootteko muuten huomannut mun kenkä-friikkiyden purkautuvan pikkuhiljaa ulos?



TATUOINTI
Joo tota. Mulla on ollu törkeen kauan kauhea tatuointi-kuume ja nyt viimeisen kuvan saatuani innoistuin ihan kympillä. Jos saisin edes pientä sponssausta uuteen leimaan, olisin niin innoissani! Vanhemmat tuskin suostuvat maksamaan mulle uutta tatuointia (vaikka nekin tosin on innostunut viime vuosina ja isäpuolikin on hankkinut siskon ja veljen kasvokuvat käteen, mutta silti!), mutta eiköhän joku suostu mun hulluihin ideoihin.


Mitä sinä toivot joululahjaksi?


8 kommenttia:

  1. Kånkenia suosittelen ihan kympillä! Ihan loistava reppu! Kantohihnat eivät paina yhtään olkapäitä, tyylikäs ja kestävä! Kestää vettä eikä koskaan mopolla rankkasateessa ajaessanikaan oo kastunu läpi! Oon käyttäny omaa okran väristä kånkenia koulussa, retkillä, kaupassa, mopoilleessa.. Joka paikassa, ja repusta löytyvä istuinalusta on vielä plussaa!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kuullut paljon hyvää tosta repusta ja oon pohtinut sen ostoa jo vuosia :3 oon tosi nirso kaikkien kassien suhteen mut kånken kelpais kyllä heti!

      Poista
  2. Oii mäkin oon himoinnut kånkenin reppua jo ikuisuuden mutten vain koskaan ole raaskinut käyttää rahojani siihen. Ja oon myös huomannu tuon kuvien vammailun .__.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo onhan toi vähän kallis reppu mut maksaa varmaan ittensä aika nopeasti takaisin :3 mulla on vaan kauhea valinnanvaikeus värin suhteen.. .__.

      Toivottavasti toi kuvien vammaaminen loppuu pian, aika harva on tykänny tosta uudistuksesta..

      Poista
  3. Onko tuo enkelikuva sinun leimoja? En oo tienny :o onks se niskassa vai missä ku en nyt tabletin näytöltä hahmota?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yep, se on mun mewin enkeli ja niskassa hyvinkin :3 ensimmäinen tatska ja yli 4 vuotta vanha, unohdan aina sen olemassaolon :'D onhan tuosta ollut aiemminkin kuvia täällä mutta niskaa on niin vaikea kuvata itse niin siitä ei oo paljon kuvamateriaalia .__.

      Poista
  4. Muaki himottais Konkkeni, äärimmäisen kätevä reppu kuulemma!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii vissiin! Kuulema kunnon tilaihme, vaikka se näyttääkin kauhean pieneltä mun silmään :D

      Poista

♥ puss