Diipadaapa shalala



Viimeiset kaks viikkoo on ollut ihan kamalia. Työt rasittavat, tilin saldo näyttää nollaa (paitsi tänään kun oli palkkapäivää jee) ja jokaiseen soluun sattuu. Ainakin melkein. Ees vähän. Selkä on nimittäin jummannut parin viikon ajan ihan kiitettävän paljon. Yritin kuitenkin yks päivä siivota vähän, mutta eihän siitä mitään tullut. Olin törkeän ärtynyt monta päivää, ja makasin vaan sohvalla katsomassa Digimonia, kunnes luovutin ja napsin parit särkylääkkeet, jotka helpottavat oloa edes vähän.


Eipä tässä oo oikein kerennyt ajattelemaan edes postaamista, saatika jotain kuvien ottamista, kun vuodenvaihteen kuviakaan en ole saanut siirretyksi koneelle. Ajattelen kai, että ne ovat muutenkin ihan julkaisukelvottomia ja kamalia, niin miksi edes vaivautua. En oo tainnu pitkään aikaan ajatella noin. Pieni masennusjakso taas muiden joukossa, mutta tsemppaan itseäni, kun jatkuvasti mietin, että kohta on jo kesä ja pääsen lomalle. 


Kamalasti tällä viikolla on papatettu tuosta säästä. Mä oikeesti vähän epäilin, että tänne tulis tänä talvena lunta ollenkaan, mutta kyllä tuo maa on valkeana. Mitään paukkupakkasia ja kahden metrin lumikinoksia en kaipaa, mutta selkeesti on paljon valoisampaa, kun on edes pari senttiä lunta maassa. Mutta kyllä tuolla ulkona osaa olla kylmä ja auto on sisältäkin ihan jäässä, vaikka öisin se seisoo tolpan nokassa lämpeemässä. Ei tää talvi oo mun juttu. Ainakin aurinko on näyttäytynyt pariin otteeseen ♥


Kävin eilen ortopedillä kuulemassa mun tuomion magneettikuvista. Tätä oon odottanut monta vuotta ja vihdoin saisin tietää, miksi mun polvi on aina kipeä. Aluksi epäiltiin kierukan repeytymää, mutta pah, mun polvi on kuulema loistavassa kunnossa ja toimii niinku pitääkin. Ainoa asia, mitä kuvista löytyi, oli ylimääräistä rasvaa polvilumpion alapuolella, joka voi hangata ja kipeytyä välillä. Aijaaha? Oli kyllä lääkärillä semmoset sepitykset, että hohhoijaa. No, kai mä tyydyn kohtalooni rasvapallona ja nilkutan jalkani kanssa muualle. Leikkausta mulle ei suositeltu, koska se on kuulema turhaa.


Eilen tuli melkein suru puseroon, kun Provinssirockin ensimmäiset kiinnitykset julkistettiin: Turmion Kätilöt. Yhyy. Ja just kun mä lupasin lähteväni Tuskaan, niin käy näin. Vuodesta 2008 oon käynyt Provinssissa joka kesä, ja koskaan, ei koskaan Kätilöt oo ollut siellä. Kuitenkin Kätilöt on mun yks suosikkibändeistä, ja niiden lavaesiintyminen on ihan huikeeta. Mutta toisaalta, kotimaiset kätilöt kyllä nään jossain muuallakin, kun BMTH:ta tuskin lähden seuraamaan ulkomaille asti. Nyyh ja viil.

Onneksi tänään oli kuitenkin jollain tavalla superpäivä. Töissä saatiin kiitosta ja meillä oli työkaverin kanssa ihan hullun hauskaa, kun sisustettiin taukotila uusiks ja syötiin angry birds-donitseja (oikeesti, ne on tooosi hyviä!). Myös palkkapäivä ilahdutti mukavasti ja käytiinkin samantien ostamassa meidän talouteen uusi nuunutin, eli imuri. Meidän vanha imuri-vanhus sanoi itsensä irti ja olihan se palvellut meitä jo 2,5 vuotta kunniakkaasti. Mamman lahjoittama imuri kuitenkin hyytyi ja oli aika ostaa uusi, tuplasti tehokkaampi imuttaja. Nyt voi kävellä huolletta ilman sukkia kämpässä, kun ei ole yhtään hiekkaa tai näkkileivän murusia jalanpohjat täynnä :')

Palailen ensi kerralla ehkä niiden uudenvuoden-kuvien kera, jos vaikka uskaltaisin viimeinkin siirtää ne kuvat koneelle.. Ehkä.



6 kommenttia:

  1. Kätilöt esiintyy Kuopiossa ihan vähän väliä, ja ne on Kuopio rockin vakiokalusteita. Tänne siis! ;)
    Outo homma ton polven kanssa :( tsemppailua ♥

    Ihana kuva toi jossa oot laittanu kissarajaukset, viehkeä ;3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän! :D Ja siks mun pitääkin joskus rientää Kuopioon! Näkis sit mimmonen mesta sekin sit on :3
      Joo toi polvi on tosi outo juttu, varsinkin ton lääkärikäynnin jälkeen se on sattunu ihan törkeesti, kun lekuri sitä väänteli ja käänteli tosi kova kouraisesti :D Vähän vituttaa ettei mitään 'näkyvää' vikaa löytyny, taitaa ongelma olla mun pään sisällä x)

      Poista
  2. Meil Porvoossa on ollu nyt n.-19°c pakkasta ja lunta pari senttiä. Ja olisin tänä vuonna menny kanssa Provinssiin Turmion Kätilöiden takii mut se osuu just samaan aikaan Tuskan kanssa (niinku mainitsit).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, täälläkin alkaa koko ajan kylmenemään, ja tuuleekin niin pirusti :( Ei nappaa yhtään seistä tuol ulkona viiden aikaan aamusta skrapaamassa auton ikkunoita tuhannet tumput kädessä..
      Ja äläpä, tosi kurja homma että Provinssi on Tuskan kanssa päällekkäin >:( Musta ihan älytöntä tommonen touhu, hmph.

      Poista
  3. Toivottavasti piristyt ja harmi, että Turmion Kätilöt on "väärässä paikassa", jos oikein käsitin :D Digimon rulettaa, pitäisi itsekin katsella sitä ekaa kautta. Itse pidän talvesta, mutta kyllähän tuolla oli aika kylmä viipottaa menemään hamosessa -15 pakkasessa mutta kun farkut on vielä kylmemmät. Rakastan kuitenkin sitä valoisuutta, ettei tule enää yö kahden aikaan päivällä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äkkiäkös mä tästä piristyn :) Sain eilen tikkarin ja uuden imurin, niin oon ihan super iloinen! Hei sinä Digimon-ystävä! Youtubesta löytyy ne kaikki jaksot (1-3 kaudet) suomeksi dupattuina ;) Tulee niin nostalginen fiilis kun Agapion dupit raikaa korvissa!

      Poista

♥ puss