Hiusongelmia & sairastelua


Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Mites teidän viikonloppu meni? Mulla oli hauska viikonloppu, vaikka tapahtuikin paljon ikäviä asioita, joista voisin aloittaa kertomalla, että puhelin ja kaakao ei sovi keskenään yhteen. Mun rakas samsung ui kaakaossa ja meinasin saada kauhean kohtauksen, koska nestevauriot eivät mene takuun piikkiin, mutta onneksi mulla on näppärä mies, joka suoritti ruumiinavauksen mun luurille ja puhdisti sen sisälmykset. Puhelin toimii taas, mutta ainoa asia, mikä siinä ei eilen vielä toiminut, oli äänet. Kuuloke-reikään oli päässyt valumaan myös tahmeaa kaakaota, ja puhelin näytti koko ajan, että siinä olisi kuulokkeet päällä. Nyt se taas kuitenkin toimii paremmin kuin hyvin ja kuuloke-reikäkin on puhdas!


Toinen vastoinkäyminen oli lauantaina, kun sain katsottua Muodon vuoksi 2. tuotantokauden ja piti lähteä metsästämään 3. kautta. Kävin Sellon ja Jumbon Anttiloissa tsekkaamassa ja kummassakaan ei ollut sitä. Kaikki muut kaudet kyllä löytyi hyllyistä, mutta juuri sitä 3. kautta ei. Ärrin ja murrin. Tänään käyn etsimässä sitä vielä Itiksestä ja jos en sieltä saa tuota kiikutettua kotiin, luovutan ja tilaan sen netistä itselleni. Oon niin koukuttunut tohon sarjaan, etten kestä.


Kolmas ikävä asia johtuu puolen tunnin pakkasessa ja lumisateessa seisomisesta: mä oon kipeä. Perjantaina jo oli pientä nuhaa, mutta lauantaina kurkkuakin alkoi aristaa ja sunnuntaina sitten oli jokainen paikka jumissa. Kuumetta mulla ei ole, mutta alilämpöä kyllä. Kauhean tukkoinen olo, ja päässä humisee, enkä todellakaan lähde puolikuntoisena töihin. Pitäisi pikkuhiljaa varata aika lääkäriin, jotta saan sairauslomaa (tää on muuten ensimmäinen kerta ikinä, kun oon sairaana ja poissa töistä!), koska en varmaan pariin päivään aio tehdä mitään fyysisesti raskasta ja pahentaa oloani entisestään. Nyt vain juodaan finrexiä, teetä ja yritän syödä jotain keittoja ja levätä mahdollisimman paljon. Säälin vain mun työkaveria, kun meillä ei ole ketään tuuraajia, joille oltaisiin tehty turvallisuusselvitys. No, eipä oo mun päänvaivani.


Tättärää - arvaako kukaan tämän kuvan perusteella, mitä seuraavaksi tapahtuu? Kuinka moni muuten arvasi, että sorrun värinpoistoon ja punaiseen väriin? :D Mulle tuli palkkapäivänä taas kamala päähänpisto, että nyt on oikeasti tehtävä jotain tälle siniselle värille, nyt se saa luvan lähteä ja vähän äkkiä. Marssin Cybershoppiin ja ostin Stargazerin värinpoistoa, jota en ollut ennen testannutkaan omaan päähäni. Crazycolorin värinpoistoa kyllä oon kokeillut ja totesin sen hyväksi, joten luotin tähän ihan yhtä paljon. Pari viimeistä fire-purkkiakin lähti mun messiin, koska se on turvallisin vaihtoehto.


Tässä näkyy tilanne ennen värinpoistoa. Sininen sävy ei meinannut millään irrota mun tukasta ja lopulta se alkoikin näyttämään vihreältä (thänks pinegreen-väri). Tästä oli päästävä eroon mahdollisimman äkkiä, koska kituuttelin tuon tukan kanssa melkein pari kuukautta. Seuraavasta välivaiheesta en ottanut kuvaa, koska lättäsin vaalentuneeseen tukkaan suoraan fireä ja annoin vaikuttaa tunnin pari. Värinpoisto toimi hyvin, vaikkakin sinistä sävyä jäi joihinkin kohtiin aika paljonkin. Käytin tuosta värinpoistosta puolet, koska säästän sitä seuraavaan värjäyskertaan.


Tässä sitten lopputulos huonolla valaistuksella maustettuna. Kuten huomaatte, punainen ei olekaan punainen, vaan pinkkiin taittava, aikalailla viininpunainen. Eli sinistä väriä jäi vielä alle, mutta onhan tää parempi kuin se aiempi oksennustukka.. Vielä pitäisi lisäillä punaista väriä joihinkin kohtiin, mutta ei nyt kipeänä jaksa. Aargh.



Asiasta kukkaruukkujen multaan, oon viime päivinä tykännyt viettää aikaa keittiössä, joka on meille vain ruuan säilömistä ja valmistusta varten oleva huone ja keittiön pöydällä on säilytetty vain laskuja/avaimia/lapasia/kaikkea roinaa ja lattioilla on lojunut pullokasseja ja muita kierrätykseen meneviä juttuja. Mä kuitenkin siistin koko mestan, heitin roskat syrjään ja pesin lattiat ja vaihdoin pöydän paikkaa, jotta kissat voi kurkkia ikkunasta ulos. Ei me tossa pöydän äärellä koskaan syödä, mutta ainakin se täyttää tuota tilaa, kun meillä on niin iso keittiö :D Mulle kyllä kelpais pelkkä keittokomero, koska ei me oikeastaan kokkailla mitään sen suurempia, mutta hyvä puoli noin isossa keittiössä on se, että kaikki astiat ja muut pelit ja vempeleet mahtuu kaappeihin (okei, melkein mahtuu!). Pitäisi varmaan ottaa tila haltuun ja alkaa tekemään ruokaa enemmän.

Oho, tulipas monta muumi-mukia tähän postaukseen.


12 kommenttia:

  1. Toivottavasti paranet oikein pian ja ihanat hiuksethan niistä tuli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän tässä kohta aleta parantua jo :> kiitos!

      Poista
  2. Oooh musta toi viininpunanen sävy on oikein makee :O Semmonen oikeesti tumma ja kylläinen viininpunanen ois älyhieno mustan tukan kaverina, uuu ♥

    Täälläkin yksi kurkkukipuileva :( Paranemisia ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, toi viininpunanen on kyl aika mielenkiintoinen väri! :D Istuu kyllä hyvin mustan tukan sekaan :)

      Poista
  3. Nuo hiukset on kyllä tosi kivan väriset! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, ainakin paremmat kuin ennen :D kiiitos :3

      Poista
  4. Älysöpöt noi 'punaset' nyt, ku ne on tollaset pinkit! :'D Pidä ainaki hetken aikaa noi ennenku laitat kunnolla punasta, sopii tolleen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pidänkin näitä nyt jonkun aikaa, mitä näitä nyt mihinkään muuttamaan kun itekin oon tyytyväinen :) Kiitos paljooon :3

      Poista

♥ puss