NEW LAPTOP

Helouu dudet! Meikä on niin iloinen, että voisin hypätä parvekkeelta alas ja juosta naapurikaupunkiin asti ilman kenkiä ja huutaa jonkun arvonimeä. Iskä tuli perjantaina Turusta käymään ja haki mut töistä ja suunnattiin nokkamme kohti Jätkäsaaren Verkkokauppaa (joka on tullut tässä viime aikoina harvinaisen tutuksi paikaksi..) ja hommattiin mulle viimeinkin uusi tietokone! Iskä lupas mulle joululahjaksi uuden koneen, kun hän kysyi multa joululahjatoiveita joulun alla. Läpällä sitten heitin, et juu olishan tommonen uus läppäri ihan kiva ja nauroin päälle. Iskä suostui, vaikka se olikin mun puolelta pelkkä vitsi, koska en tosiaan uskonut, että saisin uutta konetta lahjaksi. Hämmennyin iskän tarjouksesta niin paljon, että selitin sille et hei se oli läppää, eikä sun nyt oikeasti tarvitse mulle uutta läppäriä hommata, mutta isäpappa kuitenkin vaati maksaa mun tietokoneen, joka jaksaisi pyörittää kuvanmuokkaus- ja editointiohjelmia edes seuraavat pari vuotta. Olin aiemmin iskälle jo selittänyt, että mun tietokone alkaa vetelemään viimeisiään, kun pelkästään Salkkareita katsoessa vanhan koneen tuuletin huutaa viimeistä päivää ja ylikuumenee niin paljon, että siinä voisi kananmunankin paistaa päällä. Myös vanhan koneen näppäimistökin reistaili mukavasti ja laskujenkin maksaminen oli välillä täyttä tuskaa, kun suurin osa numeronäppäimistä ei toiminut. Onneksi mun iskä ymmärsi ja lupas ostaa mulle mieluisen joululahjan.


Sitten ruvettiinkin miettimään, mimmoisella hinnalla saisi suht hyvän koneen, jolla pyörittää mun tarvitsemia ohjelmia ja joka kestäisi edes pari vuotta (vanha kone kesti hädintuskin neljää vuotta), ja annoin Karille ja sen kaverille tehtäväksi etsiä mulle jonkun hyvän koneen, jonka sais alle 700€:lla. Iskäkin ehdotti mulle paria konetta, mutta niissä ei ollut levyasemaa, näyttö oli liian pieni ja ne oli muutenkin tarkoitettu yrityksille työkoneiksi, plus ne olivat aivan kalliita, joten kieltäydyin. Onneksi Kari löysi mulle yhden koneen, joka olis ollut täydellinen, mutta sen valmistus oli just lopetettu, joten piti keksiä jotain muuta. Kari löysi sitten tämän Acerin Aspiren, joka oli yhtä hyvä, kuin aiemmin löydetty kone, mutta tässä on vain vähemmän muistia. Mä en oikeasti tiedä tietokoneista mitään, eikä tietokoneiden osat sano mulle yhtään mitään. Tiedän vain miltä muistikampa näyttää (:D) ja minkälainen pöytäkoneen tuuletin on hehe. Pitäisi ruveta ehkä opettelemaan asioita, jotta pystyis poikien kanssa keskustelemaan tietokoneista vähän syvällisemmin haha. Mä kuitenkin luotin Karin arviointikykyyn, kun se kuitenkin tietää mihin konettani käytän ja mitä ohjelmia mä siihen tarvitsen.

Kotona rupesin avaamaan ton pakettia ja olin kuin lapsi karkkikaupassa tai jouluaattona. Oon niin myyty tälle läppärille! Tuskastelin vanhan läppärini kanssa pari vuotta pelkän yhden USB-portin kanssa ja se oli ihan helvettiä, ja tässä on kolme USB-porttia (joista yks on USB 3.0!) ja tää on aivan loistava. Näppäimet tuntuu hyviltä kirjoittaa ja muutenkin tää on just se mitä tarvitsen. Ainoa miinus tässä on Windows 8.. En varmaan ikinä tuu oppimaan tän käyttöä. Miks tää on tehty näin vaikeaksi? Onneks Kari lupas laittaa tähän Windows 7, jos haluan jossain vaiheessa vaihtaa käyttöjärjestelmää.


Tän viikonlopun oon vaan opetellut tän koneen käyttöä ja tutkinut sen syövereitä. Vielä kun sen Photoshopin ja Sony Vegasin latais niin pääsis kunnolla irroittelemaan! Sain myös Karin Razerin pelihiiren, koska oma langaton hiiri on putoillut lattialle liian monta kertaa, ja viimeisen pudotuksen se teki eilen ja meni rikki. Noh, pari vuotta kesti parinkympin perushiiri. Olin muutenkin jo aikeissa hankkia uutta hiirtä, mutta onneks sain tän Karin Razerin nyt käyttööni :) Jos joku haluaa tietää tarkempia tietoja tästä koneesta, niin tästä linkistä pääset niitä tsiigailee.



Kun olin perjantaina päässyt kotio koneeni kanssa, niin näin pinkin kirjekuoren tietokonepöydällä ja kysyin hämmentyneenä Karilta, mikä toi on. "Se on Nooralta", mies tokaisi ja mun suunpielet venyi korviin asti! :') Tää oli kyllä ihana ystävänpäivä-paketti koskaan (itseasiassa ensimmäinen sellainen!) ja en voi muutakuin kiittää tätä ihanaa tyttöä ja lähettää virtuaalihaleja! Kiitos hurr!


Ystävänpäivää me ei vietetty Karin kanssa lainkaan, mitä nyt aamulla parvekkeella toivoitettiin laimeasti hyvät ystävänpäivät ilman haleja ja pusuja haha! Tää on nyt kolmas ystävänpäivä yhdessä, eikä me olla koskaan vietetty sitä mitenkään erityisesti, paitsi viime vuonna käytiin Chicosissa syömässä 'juhlapäivän kunniaksi'. Kari on tehnyt kuitenkin hyvin selväksi, että ystävänpäivä ei häntä kiinnosta, eikä kyllä muakaan erityisemmin viehätä tommoset 'pakolliset parisuhde-päivät', niitä tulee kuitenkin vietettyä ihan tarpeeksi :) Mentiinkin sitten naapuriin katsomaan poikien kanssa lätkää ja meillä oli hurrrrjan romanttista. Niin romanttista, että nukahdin sohvallle kymmenen aikaan samalla, kun pojat pelasivat pleikka4:sta ja joivat kaljaa. Aika perusperjantai, eikö?

Nyt kyllä oon lörpötellyt teille taas ihan tarpeeksi, huhhuh! Palailen taas mahdollisimman pian, kun kerran pystyn postailemaankin paremmin uuden koneen ansiosta :3 Mukavaa sunnuntaita kaikille, hurr!


8 kommenttia:

  1. Ihana kone ja menee siinä Windows 8 aikansa opetella... mutta mä opin aika nopeasti miehen avustuksella ja en osaa enää kuvitella mitään muita. :D Ja ihana Noora tosiaan, kun oli mullekkin lähettäny ystävänpäiväpostia missä oli kissakyltti "pyyhi tassut" <3 Awww. :3
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kylhän tähän windows8 tottuu, mutta jotenkin vaan tää on kauhean epäkäytännöllinen.. :D jotenkin vaan vaikea! Kyllä se windows7 tuntui paremmalta käyttää :>

      Poista
  2. Jihuu tiesin! Onnea uudesta koneesta siis 8)
    Btw oon tulossa Espooseen tossa ens viikon lopulla :---D Käydään Tampereella kattoo Steel Pantherin keikka ja perjantaina (?) jatkan äitin kyydissä pääkaupunkiseudulle. Maanantaina tai viimestään tiistaina sit takas kotiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, tämmösen masiinan sain! 8) On kyllä unelmaa käyttää tämmöstä vekotinta, kun vertaa vanhan koneen toimivuutta. Niijoo teikä menee Tampereelle kattoo panttereita! :D Kui sää sit tänne pk-seudulle sen jälkeen matkustat? :o

      Poista
  3. Itsekkin ostin tuossa muutama viikko sitten uuden läppärin itselleni, kun edellinen oli niin tehoton, tuuletin oli melko tukossa ja mikään ei toiminu enää levyasemassa. Niin ja akkukin piti jo irroittaa kun siitä ei ollut mitään hyötyä. Muutenhan tuo kone ois viel ollu käyttökelpoinen, mutta niin. Olihan se jo melkein neljä vuotta vanha.

    http://www.jimms.fi/tuote/N750JV-T4188H Tuossa onkin tuo minun uus koneeni. :3 Näppäinten alta löytyy coolit valot, näyttö on sopivan iso ja pelit toimii, joten oon todella tyytyväinen. :> Itelläni oli kans ennakkoluuloja windows kasia kohtaan, mut totuin kyl tähän yllättävän nopeesti ja vaikka tässä on jotain tosi typerästi suunniteltuja juttuja niin kyllä tää menee ja en menis ehkä maksamaan päälle satasta seiskan lisenssistä. Puhumattakaan siitä et latais laittomasti. :D Ei sais päivityksiä ja kaikki vähän kusahtais. Lisäksi pelottaa ettei noi seiskan asennuslevyt lähtis toimimaan koneella, kun poikakaverin _kahdessa_ uudessa windows kasin koneessa ei lähteny toimimaan seiskan asennuslevy, jonka se oli vartavasten ostanu et sais seiskan. Ja tuoki on tollanen tietokonehirmu, et kyl osais tehä kaiken mut vielä ei oo saanu selvitettyä mikä mättää tuossa asiassa.

    Ja Razer on kiva. :3 Iteltä löytyy Razer Kraken Pro headsetti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähä päheetä :D En ehkä ite menis maksamaan läppäristä yli tonnia, koska läppäreiden käyttöikä on normaalisti se ~5 vuotta. Tää munkin kone ostettiin vaan 'väliaikaiseksi', koska mä tarviin joka tapauksessa jossain vaiheessa elämää kunnon pöytäkoneen, joka pyörittää kaikkea ja osat saa vaihdettua jne :> Pelejä en pelaa, mutta photoshoppia pyöritän koneella kuitenkin päivittäin, samoin sony vegasia tuun käyttämään useasti, jahka saan sen hommattua.

      Mä en oikein vieläkään diggaile tästä windows8:sta, ja tää on kyl tosiaan suunniteltu vähän hölmösti :D Ihan ku tässä olis liikaa kaikkea turhaa ja yhh. Kyllä mä siitä seiskasta enemmän tykkäsin, vaikka olikin piraatti-versio (joka toimi muuten ihan samalla tavalla kuin aito, ja siihen kyllä oli päivitykset saavatilla :>). Aika outoa, ettei sun poikaystävän koneissa toimi windows7 asennuslevy :O mikäköhän mahtaa olla siinä ongelmana..

      Poista
    2. Joo kyllä toi yli tonnin hinta vähän riipaskin, mutta ihan sama~ Mahtava kone ja nättikin vielä. :3 Ja mieluummin ostin nyt tämän kuin taas 700€:n koneen joka ei pyöritä kunnolla mitään. :D (noooh oli se sen neljä vuotta melkeen jo elänyt ja teknologia on mennyt eteenpäin) Ite en oikeen pöytäkoneista tykkää, kun tällä hetkellä liikun niin paljon paikasta toiseen kun asun äiteen luona, mutta asustelen melkeen kaikki viikonloput poikakaverilla. Pöytäkoneen raahaaminen koko ajan ympäriinsä ei saattais olla kauheen mukava homma... :'D Mutta kuka tietää mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan. Ehkä hankinkin joskus pöytäkoneen. :3 Nyt kuitenkin läppäri on jees homma~

      Inhoon tässä win8:ssa sitä että suurin osa ohjelmista läjähtää koko näytölle ellei tajua mennä sääteleen erikseen asioita. Arvaa oliko järkytys ku kaikki kuvatki lensi vaan koko näytölle ja argh. x__x Onneks sitäki voi kuitenki säätää et aukee niinku seiskassaki. Ja sit toi pakollinen selaimenvalinta. Siis mitä ihmettä kyl mie nyt itekki osaan mennä lataamaan selaimen jos tahon. :D Mut seiska on paras vaikken sitä ehkä hankikkaan. Ja se ois kans aika hienoo tietää miks niissä ei toiminu se levy. o-o

      Poista
    3. Mun toi vanha kone on kans koht 4 vuotias ja maksoin sen yo-lahjarahoilla, taskussa tais olla 550-600€ ja marssin vaan johonkin elekroniikkaliikkeeseen ja pyysin jotain hyvää konetta tolla rahalla :D Ja sillon tosiaan en tiennyt tietokoneista mitään (en kyllä nytkään..) eikä mulla ollut ketään, keltä oisin kysynyt mielipidettä edes koko asiaan, vaan luotin sen paskapuljun henkilökunnan suosituksiin, joka oli virhe. Onneks sain nyt 700€:lla hyvän läppärin, joka jaksaa pyörittää ohjelmia :)

      Joo tosiaan, ei toi pöytäkonekaan mua oikein houkuttele, kun tykkään makoilla sohvalla läppäri sylissä ja roudata konetta mukanani jos lähden äidin luo :) Mut se on jossain vaiheessa pakollinen hankinta, jos haluan tehdä 'oman alan duunia' ja työskennellä kotona. Mut se on sitten ajan kysymys, millon mä sit semmosen hankin :D

      Poista

♥ puss