Materialismionni & dippivärjäys-yritys


Mun mieliala on heitellyt tänään niin paljon, etten enää tiedä, miten päin mun pitäisi olla ja mitä mun pitäisi tehdä. Aamulla oli kauhea paniikki, sitten tulin tosi iloiseksi ja sitten taas raivosin kuin geenimanipuloitu gorilla. Olin muutama tunti sitten pyhää raivoa täynnä, enkä meinannut pysyä aloillani, mutta purin raivoni siivoamiseen ja vein roskat ulos ja oon nyt vähän rauhoittunut. Ehkä tää päivä tästä paranee, mutta siihen vaaditaan kyllä paljon.

Lisäksi oon nyt ollut keskiviikosta asti saikulla umpeutuneen kurkun takia ja mulla on veto loppu koko ajan. Eilen huomasin hengästyväni kauhean helposti, vaikka en käytännössä tehnytkään mitään, pelkkä kävely huoneesta toiseen oli kauhean raskasta, joka varmaan johtuu siitä kun toinen sierain oli tukossa. Mulla on nenän väliseinä vino, jonka takia en saa nenän kautta kunnolla hengitettyä, mutta eiköhän tää tästä. 


Ja sitten iloisempiin aiheisiin! Tilasin viikko sitten Impericonilta ittelleni uudet housut, joita oon metsästänyt joka paikasta kissojen ja koirien kanssa (ennen näitä myytiin One Wayssä mutta haha eipä enää!) ja onneksi löysin nää! Parhaimmat farkut ikinä, eikä näitä ole edes hinnalla pilattu. Mulla oli aiemmin kahdet kappaleet näitä ja Karilla yhdet, mutta ne on kulutettu jo ihan puhki, koska nää on vaan parhaat housut ikinä.

Dr. Denimin Baxter-housut ovat miesten housut, mutta käytän näitä siitä huolimatta, onhan mulla miesten kenkiä ja t-paitojakin käytössä. Nää on tosi joustavaa materiaalia ja venyy helposti, joten isompikin lyllerö mahtuu näihin sisälle. Ainoa miinuspuoli näissä on, ettei näissä oo etutaskuja ja haarat kuluvat helposti puhki. Värikin haalistuu ajan myötä, mutta se taitaa olla jokaisen vaatekappaleen ongelma. Nämä jalassa persevakokaan ei vilku. Jonsu suosittelee!


Lisäksi pistin ostoskoriin tämän BMTH:n kangaskassin, koska oon jo kaaaauan kuolannut kyseisen bändin kangaskasseja. Tää oli ainoa kangaskassi, jota oli vielä jäljellä, joten ei kauaa tarvinnut miettiä, otanko vai jätänkö. Tää on ihana, luv it! Pitkät sangat ovat myös plussaa, helpompi kantaa olalla! Kaupanpäälle sain muutaman kivan tarran, jee, kiva ylläri! Pitäisi varmaan tilata lisää tarroja, mutta oon tosi laiska sen asian suhteen..


Eilen illalla mut valtas inspiraatio ja tittidii, tässä tulos. Kokeilin ekaa kertaa ikinä dippivärjäystä (vai miksi ihmiset sitä ikinä kutsuukaan) ja lopputulos oli ihan onnistunut jopa. Mulla jäi värinpoistoa jäljelle viime kerran jälkeen ja tungin lopun värimössön mun latvoihin. Ohjeissa luki, että oikein tummalle pohjalle värin voi antaa vaikuttaa 90 minuuttia (joka on kyllä tosi pitkä aika mun mielestä värinpoistolle?), mutta en ottanut riskiä. Puolisen tuntia riitti ja latvat olivat sopivan vaaleat, jotta shokkivärit tarttuisi siihen. Mulla on edelleen joissain kohtia päätä sinisiä/vihreitä suortuvia turkoosista tukasta, enkä meinaa saada niitä mitenkään pois, edes värinpoistolla ne ei tykänneet lähteä. Eiköhän nekin katoa ennen kesää.




Mitäs tykkäätte? Jos mä näin helpolla saan mustan tukan pois, niin kohta mulla on taas punainen kuontalo! En ite oikein tiedä tykkäänkö tästä dippivärjäyksestä vai en, mutta tuskin mä kauaa tässä viihdyn. Ainakin on enemmän punaista!

Kuvat eivät tosiaan ole tänään millään tavalla hyviä eikä niistä näe kokonaan lopputulosta, kun kuvaushetkellä mua vitutti niin paljon, että mun piti lopettaa näiden parin kuvan jälkeen koko touhu. Ei vaan kinostanut, mutta onneks oon nyt rauhoittunut. Ärr. Nyt on aika keittää mansikkateetä ja pyhittää loppuilta tv:n tuijottamiselle. Hyvää viikonloppua kaikille ♥


16 kommenttia:

  1. Rubiininpunaista ♥ Toi on sulla niin ihana että voih.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Naaww! Vähän kyllä houkuttais jo palata turkoosiin, mutta mutta... :'D

      Poista
  2. Ihanat noi hiukset :3 Mutta niinhän sulla aina c: Hei eiks noita Dr. Denim:in pöksyi saa kans Carlingssista? Entiä saako just noita mut ainaki saman merkkisiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiiitoss :3 Kyllähän Dr. Denimejä myydään lähes jokaisessa liikkeessä, mutta näitä yksilöitä en edes googlettamalla löytänyt muuta kuin Impericonilta.

      Poista
    2. Aaa okei :) No impericonilta onneks löytyy kaikki täydellisyydet! c:

      Poista
    3. Jep! Hinnat on kohdillaan ja toimituskin kesti vain viikon, joten tuun tulevaisuudessakin tilaamaan sieltä jotain kivaa >:3

      Poista
    4. Oon kattellu impericonilta vaatteita ja muistin, että sulla on ollut täällä postaus jossa oot sieltä tilannu niin aattelin kysyy että tuliko sen 20€ toimitusmaksun lisäks mitään tullimaksuja sun muita? Kiitos jos vastaat :)

      Poista
    5. Ei tullu muita kuluja, mulle ainakaan :) Muistaakseni yli 50:llä tilatessa toimitus on ilmainen ja paketit toimitetaan kotiovelle asti, suosittelen kyllä! :3

      Poista
  3. Värinpoistollehan ei oo mitään kiintee vaikutusaikaa, mikä toimis tilanteessa kun tilanteessa. Jotkut pitää sitä 15min ja jotkut 90min riippuen halutusta lopputulokseta, hiuksen kunnosta ja hapetteen vahvuudeta.
    Mitä miedompi hapete, sitä pienempi se piikki siinä vaalennuksessa on. Eli isoilla hapettilla väripigmentti irtoo hiuksesta nopeemmin, mutta se taas on hiuksille hyvin hyvin rasittavaa. Normaaleissa kaupan värinpoistoissa hapetteet on 9% ja 12% riippuen merkistä. Kampaajana en suosittele näistä kumpaakaan paitsi raitavärien tai vaaleiden värien kanssa, riippuen omasta lähtötilanteesta. Eli värinpoiston kanssa n lähtis leikkiin noin isoilla hapetteilla.
    Vaikutusaika vaikuttaa myös lopputulokseen. Mikäli vaalennusainetta ei päästä kuivumaan vaan vetää esim elmukelmua päähän, voi jo yhellä värinpoistolla saada jopa keltaset pigmentit pois hiuksesta.
    Tulipas pitkä kommetti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa okei, en tainnut ymmärtää tuosta puoliakaan mutta tuskin mun tarviikaan :'D

      Poista
  4. Hiukset on kyllä mahtavan väriset :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Itekin tykkään kun pääsen tästä mustasta väristä eroon n__n

      Poista
  5. Sori tää saattaa kuulostaa oudolta mutta kun sulla on tuo nenän väliseinä vino niin näkyykö sulla se nenäreikien erikokoisuutena/-muotoisuutena?
    Koska mulla sama vaiva, häiritsee ihan hitosti mutta tuollainen kosmeettinen haitta ei taida ihan riittää syyks leikata :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo o! Vähän ovat röörireijät eri muotoiset ja kokoiset, erittäin hyvin häiritsevää :D Ja niin, eihän noita kosmeettisista syistä leikatakaan ainakaan julkisella Kelan piikkiin :C En itekään tiedä pääsisinkö leikkaukseen näillä perustein, vaikka jo 8-vuotiaana lääkärisetä totes et kyllä se nenukki aika vino on, että leikkaukseen vaan :--D En kuitenkaan taitais uskaltaa semmoseen operaatioon.. hyrrr.

      Poista

♥ puss