YKSITOISTA



Koska mulla ei oo vaihteeks mitään tärkeää sanottavaa, väsäsin tämmöisen haasteen (kiitos Nette!), koska en muutakaan sanottavaa keksi. Ainoastaan lisäyksenä edelliseen postaukseen liittyen: fiilis on paljon parempi ja pikkuhiljaa alkaa asiat lutviutumaan oikeille paikoille ja oon niin ylpeä itsestäni, kun sain hoidettua pari tärkeää asiaa pois päiväjärjestyksestä! Mutta tässä sitä haastetta, let's mennään!



01 Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
02 Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen.
03 Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
04 Sinun pitää haastaa 11 bloggaajaa.
05 Sinun tulee kertoa, kenet olet haastanut.
06 Kerro kuka sinut haastoi. Ei takaisin haastamisia.



01 Oon mainosten orja. Varsinkin tv-mainosten. Tykkään laulella mainos-lauluja ja oon aina satavarma siitä, että tarvitsen juuri sen tuotteen, mitä mulle kaupataankin, vaikka se olisi joku multihyperventtiili-imuri, jossa on 3940 vaihtopäätä ja sen saisi yhdistettyä telkkariin, ja tiedän, etten tosiaankaan tarvitse sellaista. Kuitenkin media-alaa opiskelleena tiedän, kuinka mainokset tehdään houkuttelevammaksi kuluttajalle, mutta mä en opi itse tätä millään. 

02 En osaa kävellä korkokengillä. En kyllä oo edes yrittänyt moneen vuoteen, mutta omissa yo-juhlissani äiti pakotti mut tepastelemaan korkokengillä koko päivän. Todistuksen jaossa kävelin pelko perseessä hakemaan todistustani, ja pelkäsin koko ajan kaatuvani niillä tappokengillä, enkä enää suostu pistämään korollisia kenkiä jalkaan.

03 Oon siisti ihminen. Ehkä vähän turhankin siisti. Toisaalta mun avopuoliso kompensoi mua tässä asiassa aika hyvin, kun ei meidän kämppä tosiaan pysy siistinä sen takia. Taas on kengät eteisessä pitkin poikin, Karin hupparit on lattialla, olkkarissa on ainakin 5 Karin kahvimukia (eikö voi käyttää yhtä mukia kerralla??) ja Karin tavaroita ympäriinsä. Vois salee tän jälkeen siivota! 

04 Oon huono muistamaan numeroita ja oon aina ollut huono matematiikassa. Ainoa puhelinnumero, jonka muistan, on oma. Samoin sosiaaliturvatunnus, jonka opettelin muutama vuosi takaperin. Oon huono laskemaan päässä yhtään mitään, ja tarviin aina laskimen tai paremman laskupään omaavan laskemaan mun puolesta plus-miinus-laskuja.

05 Oon aina ollut kiinnostunut psykologiasta. Menin lukioon sen takia, että pääsen joskus yliopistoon lukemaan psykaa, mutta lukiossa tajusin, ettei se lukeminen oikein oo meikän juttu. Vieläkin välillä lueskelen vanhoja psykologian kirjoja ja seuraan tv-ohjelmia, joissa kerrotaan ihmisen käyttäytymisestä.







06 Mulla on joku outo fiksaatio omaan nenääni. Joskus tykkään siitä ja joskus taas vihaan sitä yli kaiken. Mulle jäi traumat 8-vuotiaana, kun lääkäri sanoi, että mun nenä on vino, ja sen voi leikkauttaa myöhemmin, jos haluan. Äiti ei muista tämmöistä, mutta minä-poika muistan. Ja se tosiaan on vino. Ja kyömy.

07 Pelkään uusia asioita. Kaikki muutos pelottaa mua ihan törkeesti, mutta oon hyvin mukautuvainen ja hyväksyn asiat todella nopeasti. Siltikin, haluaisin muuttaa uuteen kämppään, mutta en ole uskaltanut edes ruveta etsimään uutta asuntoa, kun en tiedä, minne haluan muuttaa ja se pelottaa mua. Myös muuton aiheuttama stressi pelottaa, enkä tiedä, jaksanko sitä rumbaa taas. 

08 Mun on vaikea tutustua uusiin ihmisiin. Tai ainakin ennen oli. Nykyään se on jo paljon helpompaa, mutta hankalaa se silti on, vaikka oon päässyt pahimmasta ujoudesta jo eroon. Onneksi on internet ♥

09 Masennus on taas alkanut nostaa päätään ja ahdistus-kohtauksia on tullut yhä enemmän ja enemmän. Tää voi johtua pelkästään stressistä, mutta pelkään, että joudun jäämään pidemmälle saikulle tän takia. Toivottavasti tää on taas tää ohimenevä kevät-masennus.

10 Haluaisin opiskelemaan, mutta se saa nyt ainakin vuoden verran odottaa. Onneks oon vielä 'nuori' ja mulla on koko elämä edessä ja ehdin miettimään, mitä elämältäni haluan.

11 Mun paheita on paskat tv-ohjelmat (mm. Teiniäidit, Viidakon tähtöset, Salkkarit..) ja suolaiset herkut (sipsit ja nachot!). Näistä tuskin pääsen koskaan eroon, vaikka kuinka yrittäisin.






Haastajan 11 kysymystä


01 Jos saisit 10.000€ nyt heti ja sinulla olisi 24h aikaa kuluttaa ne, mihin käyttäisit ne? Vastaan nyt hyvin tylsästi, että maksaisin laskut ja muutaman kuukauden vuokrat. Ehkä repäisisin ja kävisin ottamassa itselleni tatuoinnin ja ostaisin uuden sohvan! Jääkaappi olisi kiva täyttää ja auto tankata. Jos näistä jäis ylimääräistä, niin ostaisin kissoille uuden raapimapuun ja shoppailisin Ikean tyhjäksi.

02 Minkä merkkinen oli vanhempiesi auto ollessasi pieni? Tää on tosi paha, koska meillä on ollut tosi monta autoa, kun olin pieni, ja pihalla tönötti yleensä vähintään kaksi autoa, joten en voi muistaa. Muistan vaan, että isällä oli Ford Anglia, joka on edelleen tallissa!

03 Lempi lastenelokuva/-sarja ollessasi pieni? Kaikki Disney-leffat uppos, samoin Turtlesit, Prätkähiiret ja Kaukametsän pakolaiset. Oih, muistoja.

04 Mikä on meikkaamisjärjestyksesi? Kasvorasva, meikkivoide, ripsien taivutus ja kulmien piirto. Meh.


05 Unelma hiukset? Punaiset ja pörröiset

06 Kaunein ja komein näyttelijä kautta aikojen? Norman Reedus on tällä hetkellä nom.

07 Aikakausi, jonka haluaisit kokea? (kasari, renesanssi jne.) Kyllä se ysäri olis kiva kokea uudestaan. Emmä mihinkää kauhean kauas nykyisyydestä haluaisi.

08 Mitä lempinimiä sinulla on? Jaddy, Jonsu ja jotkut kutsuvat Juiceksi. Iskä kutsuu mua Donnaksi ja Jonskuks ja äiti pimpulaks. Rakkaalla lapsella on monta nimeä?

09 Mikä olisi kauhein tapa kuolla? Tukehtuminen tai jäätyminen.

10 Mitä pelkäät? Ahtaita paikkoja oon aina pelännyt, enkä tiedä mistä se ees johtuu. Samoin puhelinkammo on ollut mulla ihan pienestä pitäen, enkä koskaan vastaa puhelimeen, enkä pysty soittamaan virallisia puheluita. Oon kuitenkin pääsemässä tästä eroon, hyvä minä!

11 Laita loppuun paras kuva itsestäni ja kerro, miksi valitsit juuri sen kuvan.  Hähä enpäs laitakaan! Postauksessa on tarpeeksi instagram-kuvia, joten ne saavat kelvata ;3


En nyt haasta ketään, joten en jaksa keksiä kysymyksiäkään :) Oon ehkä vähän tylsä, mutta joskus on oltava hihi. Palaan taas mahdollisimman pian, mutta ensin on sulateltava tämän viikon tapahtumia ja rentouduttava töiden jälkeen. Ihanaa keskiviikkoa ja loppuviikkoa kaikille, puss ~


4 kommenttia:

  1. OMMAGE norman reedus ah <3 perkeleen walking dead ALA JO <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Justhan se vast loppu! :--D Tässä on hyvä aika pitää walking dead-maratoonia ennen lokakuuta >:3

      Poista

♥ puss