VABBU





Mun vappu oli erittäin.. mielenkiintoinen. Erilainen kuin ennen. Kuljin koko vappu-illan valkoinen lakki päässä ensimmäistä kertaa omien yo-juhlien jälkeen ja päätä kiristi ja tukka oli huonosti. Alkoholi maistui ja baariinkin mut saatiin raahattua. Yöllä sitten metroon ja snägärin kautta kotiin nukkumaan. Serpenttiiniä yritin metsästää kolmesta eri kaupasta, mutta en löytänyt, joten tämän vuoden vappulook oli vähän vaisumpi ja värittömämpi mitä ennen vanhaan. Onneksi ostin sentään minidonitseja pojille vapun kunniaksi! 

Itse aloitin juhlimisen vasta kahdeksan aikaan illalla Karin töiden jälkeen ja parin tunnin päästä siitä löysin itseni jo keskustasta etsimässä vähän tyhjempää baaria. En tiedä mikä muhun meni, kun suostuin lähtemään vappuna stadiin ja vielä baariin. Ja vieläpä Bar Bäkkäriin, joka testattiin nyt ensimmäistä ja viimeistä kertaa: kaveri pääsi sisään viidellä eurolla (sisäänpääsy + narikka), mutta mun ja Karin sisäänpääsy maksoi 21 €, kellon lyödessä juuri minuutin yli 23. Narikkakin piti maksaa, vaikka mulla ei takkia ollutkaan, mutta jouduin luovuttamaan vittupäiselle narikkamiehelle mun Kånken-repun, koska se ei ole käsilaukku! Minä en mitään käsilaukkuja omista, joten mulla ei vissiin ole enää mitään asiaa tuonne baariin. Ylihintaista lonkeroa, vittumaisia työntekijöitä ja muutenkin koko paikka ihme sakkia täynnä. Mä oon liian vanha tämmöiseen baareiluun selkeesti..


Tämän vuoden vappu-juomingit olivatkin nautiskeluun tarkoitettuja ja testimielessä ostettuja. Mitään näistä juomista en ole testannut aiemmin ja yllätyin positiivisesti!
Garagen Hard ice tea-lonkerosta kuulin vasta muutama päivä sitten ja heti oli pakko ostaa edes yksi liian kallis pullo testattavaksi - ja se kannatti. Parasta alkoholipitoista juomaa aikoihin! Ihan jääteen makuista, mutta ei yhtään lonkeromaista. Kallista (citymarketissa 0,5l oli 3,5€ muistaakseni), mutta sen arvoista.
Hedelmä sirkus-siideriä joku mulle suositteli ja pakko oli maistaa. En kyllä pitänyt lainkaan. Maistui vähän irtokarkeille, mutta jälkimaku oli aivan liian makea. Ehkä noi siiderit ei oo mun juttu..
Viimeiseksi tuli maisteltua Otto omenalonkeroa, johon mulla oli aika suuret epäilykset, mutta tästä taisi tulla mun kesän puistoilu-lonkero, koska nom! Raikas, omenainen (no shit sherlock), vähän ehkä kirpeäkin, mutta ei liian makea. Toimii! 

Tämän enempää mulla ei olekaan kuvia vapun riennoista. Jätin suosiolla kameran kotiin, koska en olisi jaksanut kantaa sitä, enkä olisi varmaankaan muistanut kuvata. Aika rauhallinen juhlapäivä oli puolin ja toisin, vaikka baarireissulla sattui ja tapahtuikin. Ja valkolakkikin sai vähän raitista ilmaa monen vuoden jälkeen. Onneksi on taas viikonloppu ja saa levätä, eihän tämmöinen vanhus enää jaksa reivata kuten ennen.


Miten teidän vappu meni?


5 kommenttia:

  1. Ihanaa lukee tuotearvosteluja myös alkoholista! :D Toi hedelmäsirkus vetoaa muhun ulkonäöltään niin rankasti mut oon kans ajatellu et on varmaan aika makea. Garage ice tea :o Pakko maistaa! Kaikki jääteenmakuiset pääsee mun testilistalle.

    Ja tiiäks, mulle jäi Bäkkäristä viime käynnillä vähän samankaltainen fiilis :S Hirveen suosittuhan se on ja tällanen "coolimpi rokkipaikka", mut hienostelu sieltä jäi mieleen... Pitää kyllä antaa vielä joskus uusi mahdollisuus ettei yhden kerran perusteella tule tuomittua.

    Mä luulen että tykkäisit Kuopion Henkasta, tule tule jo! 8) Ja lonkeron ystävä täytyy ehdottomasta viedä meidän jokaviikkoiseen kulttuuritapahtumaan, Touhutorstaihin! (2 e lonkut)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, toi hedelmäsirkus on oikeasti _makea_, paljon pahempi ku aattelin :D En pystynyt juomaan sitä paria kulausta enempää, eli viemäriin meni.. Ja suosittelen lämpimästi jäätee-garagea, pakko käydä ostamassa sitä lisää! ^_^ nomnom..

      Juu, toi Bäkkäri oli kyllä vähän tönkkö ja epämukava paikka, mutta kyllä mäkin voin antaa sille vielä mahdollisuuden. Ens kerralla mun vaan pitää ottaa joku 'käsilaukku' mukaan, ettei koko omaisuutta tarvitse jättää narikkaan roikkumaan :D

      Ja kyllä, minä tulenn! Halpaa lonkeroa.. ;___;

      Poista
  2. Vappuna keksittiin pitää bändiharkat. Soitettiin pilapuheluita, vedettiin kännit ja loppujen lopuks keksittiin laittaa korvisreiät mulle. Että näin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli perus settiä! Toi kuulostaa niin mun viikonlopulta, tosin ilman noita pilapuheluita :D Kai korvikset laitettiin nuppineuloilla läpi?

      Poista
    2. Korvikset laitettiin hakaneulalla. Pilapuheluita soitettiin esim. bändin ex-laulajalle ja paikalliseen tatuointipaikkaan.

      Poista

♥ puss