50mm

















Kesäkuussa vanhempien luona hengaillessani sain pitkästä aikaa viettää pikkuveljen kanssa kunnolla aikaa. Katsottiin leffoja, tutkittiin linnunpesiä, pelailtiin ja opetin sitä käyttämään järkkäriä! Olin onneksi tajunnut ottaa matkalle messiin 50mm objektiivin, jota käytän surullisen harvoin, koska mä oon oppinut viimeinkin pitämään tästä linssistä todella paljon. Pari vuotta sitten, kun ostin kyseisen linssin, pelkäsin käyttää sitä sen 'ahtauden' takia. Varsinkin, kun aiemmin oon käyttänyt vain zoomi-linssejä ja kiinteä-linssi oli jollain tapaa kauhean pelottava asia.

Nykyisin tykkään onneksi käyttää 50mm-linssiä, vaikka enemmänkin voisin toki kokeilla tällä potretti-kuvausta. Se on niin helppoa turvautua perus kittilinssiin ja fisuun, kun käytän niitä muutenkin jatkuvasti. Tykkään 50mm:n putken valovoimaisuudesta, mutta liian usein jätän sen kotiin, vain sillä perusteella, etten kuitenkaan saa sillä yhtään hyviä kuvia. Toivottavasti tää muuttuu jossain kohtaan ja uskallan kuvata enemmänkin tällä linssillä! Ainakin nyt syksyllä olis tarkoitus ulkoiluttaa 50mm-linssiä tuolla ulkona enemmän :3

Ps. Eiks mun pikkuveli olekin veikeä tapaus? Oikein kuvauksellinen kaveri.


2 kommenttia:

  1. Oikein veikeä pikkuveli sulla c: Ja ei vitsi muistan kans kuinka pelottavaa oli siirtyy zoomeista kiinteeseen.. Nykyää en muuta osaa edes käyttää :D Niin ja super kivaisia kuvia oot ottanu ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vieläkin vierastan noita kiinteitä linssejä (paitsi fisua) mut enköhän mä joskus niihin totu :D Onhan niissä valovoimaa enemmän, mut silti tuntuu et se ahtaus ei toimi mun kuvissa. Ehkä vielä joskus!

      Poista

♥ puss