LAISKA SUNNUNTAI






Ihanan laiskaa viikonloppua kaikille! Oon nautiskellut vapaa-ajasta nyt hetkisen aikaa ja oon vaan röhnöttänyt sohvan nurkassa datauksen merkeissä ja energiajuomia juoden. Pakastimessa on jäätelöäkin, jota oon himoinnut jo viikonpäivät, ai että nyt kelpaa olla. Oon myös saanut kivoja uutisia, mutta siitä lisää myöhemmin, kannattaa olla ensi viikolla kuulolla!

Perjantaina mulla oli aika fysioterapiaan. Mun on pitänyt jo monen vuoden ajan mennä sinne, mutta ne tuppaavat olemaan aika kalliita, ja oon vaan ollut rehellisesti liian laiska. Nyt kun työterveyden kautta pääsin sinne, niin oon todella iloinen! Sain sellaista infoa, joka tulee varmasti edistämään mun kuntoutumista ja helpottamaan mun normaalia arkielämää. 

Mulla on aina ollut huono ryhti. Ainakin ala-asteelta asti. Myös teini-iässä rintojen kasvu aiheutti ryhdin huononemista, joka aiheutti mulle niskan alapuolelle kyhmyn, joka mua harmittaa suuresti. Onneksi nyt sain ohjeita ryhdin korjaamiseen, ja toivon, että joskus vielä pystyisin kulkemaan kaupungilla ryhdikkäänä, enkä kyömyselkäisenä mörkönä. Myös tää, mitä oon kaavaillut jo pitkään, mutta en ole uskaltanut pelätä, on skolioosi. Ja sellainenhan mulla saattaa olla. Ainakin fysioterapeutti huomasi heti, että mun selkäranka on mutkalla. Se ei nyt varsinaisesti vaikuta mitenkään, ja varma diagnoosi tästä saadaan vain röntgenkuvilla. Vähän kyllä säikähdin, kun sain niin paljon informaatiota mun selästä ja koko kropan olemuksesta, mutta se on vain hyvä tiedostaa, että mihin niitä jännittyneitä kohtia syntyy ja miksi. Aika jännittävää.

Nyt pitää jatkaa heräämistä tähän päivään, jotta pystyn muokkaamaan muutamat kuvat seuraavaa postausta varten! Pysykää linjoilla ja hyvää huomenta :3

2 kommenttia:

  1. Oh mullakin on sellanen pieni kyhmy ihan geenilahjana, kun äitilläki on sellanen :< Äitillä kans on synnynnäinen selkävika, mitä itseltäni ei onneks koskaan löytyny. Hyvä että oot vihdoin päässy, iteki sain hirmu tähdellistä tietoa ja jumppaohjeita omilla käynneilläni! Vaikka nyt en tosin ookaan aktiivisesti jumpannu, niin kyl ne liikkeet sillon helpottaa jos olkapäätä jomottaa oikein kunnolla :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tienny että se kyhmy voi olla synnynnäistä :O tai ainakaan mulla se ei oo, kun suvussa ei tietääkseni kukaan kärsi tällä mittakaavalla selkä-ongelmista kuin minä :D Äidillä tietty on työnsä takia selkä kipeytynyt ajan saatossa, mutta mulla on aina ollut jonkinsortin selkä-vikoja. Toi kyömy vaan häiritsee suunnattomasti, kun se on vaan vuosien aikana kasvanu :c
      Noi jumppaohjeet mitä sain on tosi helppoja tehdä ja uskon et ne tulee vaikuttamaan positiivisesti mun selän kuntoon, vaikka innostus saattaakin lopahtaa jossain kohtia :D Toivottavasti voin unohtaa pian särkylääkkeet apteekkiin!

      Poista

♥ puss