KIRPPISLÖYDÖT & Star Wars-lätinää



Mä käyn harmillisen harvoin kirpputoreilla. En tiedä pk-seudulta paljoakaan kirppiksiä, ja oon muutenkin todella laiska käymään niillä, vaikka rakastankin sitä fiilistä mikä kirpputoreilla on. Käytiin tuossa viime kuussa Kaboom-kirpputorilla Kampin lähellä, ja tein superlöytöjä siihen nähden, kuinka pieni se kirppis oli ja kun en yleensä löydä mitään ostamisen arvoista mistään kirppiksiltä.



Ama löysi mulle jostain kirpputorilta filmikameran kympillä! Ja todennäköisesti tää vielä toimii, kun filmirullakin tuli mukana. En oo vielä ehtinyt testaamaan tätä, mutta eiköhän jossain vaiheessa ehdi. Pakko myöntää tässä vaiheessa, etten oo koskaan käyttänyt oikeaa filmikameraa, vaikka paljon kameroita olenkin käsitellyt. En edes tiedä saako tähän enää filmirullia hommattua tai pystyykö niitä edes kehittämään enää. Pitäisi käydä jossain kamera-liikkeessä kysymässä. Mutta jos tämä yksilö nyt ei toimi, niin ainakin se on kaunis koriste mun kamera-hyllyyn   
Iso kiitos Amalle tästä, hurr!


Nälkäpeli-sarjan kaksi ensimmäistä pokkaria lähti mukaani eurolla. Oon ihan surkea kirjojen lukija, enkä oo koskaan tykännyt lukea mitään (terveisiä lukion äidinkielen opettajille), mutta nyt oon lähinnä pakottanut itseni siihen touhuun. Kahmaisin nää kirjat viikossa ja katsoin vielä leffat siihen päälle, jäin koukkuun. Vielä pitäisi se viimeinen osa hommata jostain!


Disturbian t-paita kotiutui muistaakseni kuudella eurolla. Tykkään ihan älyttömästi Disturbian printeistä ja mulla onkin niitä kaapissa jo muutama kappale. Tää yksilö on aivan ihana ja printtikään ei ole yhtään halkeillut, täydellinen!

Oon iloinen näistä pienistä ja halvoista shoppailuista, pitääkin ruveta käymään useammin noissa aarreaitoissa, jos tulevaisuudessakin löytäisi jotain ostamisen arvoista.

Mulle saa vinkata hyviä kirpputoreja pk-seudulta,
 kertokaa omia kokemuksianne! 


Ja sitten asiasta kukkaruukkuun. Lainasin kaverilta Star Wars-elokuvat (ja Potterit höhö), koska mua vähän hävettää, etten oo koskaan näitä nähnyt. Katsoin jo kaksi elokuvaa ja oon ihan liekeissä, ne oli superjees!! Musta tulee kohta kunnon Star wars-nörtti ja ostan itselleni valomiekan ja Darth Vader-herätyskellon. Tähän mä jään niin koukkuun, tiedän sen jo nyt. Mulla oli vaan suuri ongelma aloittaa näiden elokuvien katselu (piti jo viime vuonna katsoa nämä yhyy), mutta tein kyselyä usealta star wars-fanilta, että missä järjestyksessä ne pitäisi katsoa, jotta pysyisin edes jotenkin kärryillä. Sain monia mielipiteitä, ja kaikki ne hämmensi mua, enkä tiennyt mistä aloittaa. Tein kuitenkin omasta mielestäni hyvän päätöksen aloittaa vanhimmasta, vuoden 1977 elokuvasta. Missä järjestyksessä Star Wars-elokuvat pitäisi katsoa sun mielestä?





8 kommenttia:

  1. Filmiä löytää kyllä, sitä löytyy varmasti kameraliikkeistä ja ehkä hyvin varustelluista tavarataloista. :D ja se toimii luultavimmin kumminkin pattereilla niin se voi olla että se vaatii tietyn laiset "kamera" patterit joita kans löytyy kameraliikkeistä ja hyvin varustelluista tavarataloista. Ja uskon että helsingissä on paikkoja mitkä kehittää valokuvia, varmaan ihan valokuvaamotkin kehittää. Ja ehkä jotain ifolorin tyyppisiä firmoja on vielä olemassa jotka vastaan ottaa filmejä kehitettäviksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää ottaa selvää noista! Ois niin siistiä päästä filmikuvailee kesällä ;__;

      Poista
  2. sain just päivän naurut kun luin aluks et tos paidassa lukee pistorasia :D vajoan maan alle. Hieno paita ku sen lukee oikein! (toi kuulosti jotenki tosi sarkastiselta mut ei ollu tarkotus, jospa meen suosiolla pois)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha tää oli päivän paras! xd kiitos nauruista <3

      Poista
  3. Jos siellä Espoossa päin kirppailet nii Akselin kirppis on megaiso ja kiva! Ite aina siellä käyn jos liikun huudeilla.

    Ja mun mielestä Star Warssit pitäis kattoo ihan episodijärjestyksessä, koska ne uusimmat (Ep 1-3) on huonompia verrattuna myöhempiin episodeihin. Ja onhan se kronologisesti järkevää, koska ne 1-3 on kuitenkin aiemmin tapahtuneita juttuja. Ei sillä et jollekin tulis hirveenä yllärinä kuka on Luken isä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitää käydä siel Akselin kirppiksel! Oltiin kerran menossa sinne mut se oli ehtiny jo mennä kii :< buu. Pitää taas joku päivä lähteä Espooseen.

      Tosi monet on sanonukin et kronologinen järjestys on paras, tai sitten skippaa kaks ensimmäistä osaa kokonaan, mutta päätin edetä tekojärjestyksessä tällä kertaa :3 Tosi monta mielipidettä tästäkin saa väännettyä :-D

      Poista
  4. Heeii Nadjan blogista löyty hyvä lista kirppiksistä osoitteineen! Kannattaa katsastaa toi: http://nadjastrange.indiedays.com/2015/03/03/tehokas-kirppiskierros-helsingissa/

    Ja Star Warsseihin; mun isä opetti katsomaan noi tekojärjestyksessä mikä on siitä jäänyt myös mun mielestä ainoaksi oikeaksi järjestykseksi ne katsoa :D kavereille oon kuitenkin suositellut katsomaan numerojärjestyksessä kun on selkeämpi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitti, pitää käydä tsekkaamassa toi lista! Jos pääsis pian taas kirppistelemään :3

      Joo tosi monet kaverit suositteli mulle kronologista järjestystä katsottavaksi, mutta osa taas lähes pakotti aloittamaan katsomisen vanhimmasta uusimpaan, vaikea siis vielä sanoa kumpi olisikaan ollut omasta mielestä parempi :-D Oon ainakin itse tykännyt, vaikka tietenkin kronologinen järjestys olisikin loogisin, mut pyh, meni jo!

      Poista

♥ puss