UUDET SILMÄLASIT



Oon venyttänyt uusien lasien ostamista ihan älyttömän monta vuotta, ja vanhat kakkulat onkin jo kiitettävästi eläkeikäiset (noin 9 vuotta vanhat), enkä näe niillä käytännössä mitään. Piilareiden voimin oon nää viimiset vuodet kärvistellyt, kun oon viivyttänyt lasien hankintaa. Lisäksi oon aina vihannut silmälasien käyttöä, kun ne on niin epäkäytännölliset, enkä voi esim. meikata, kun en ilman laseja näe peilistä edes omaa naamaani muuten kuin naama kiinni peilissä, mikä tekee meikkaamisesta hieman haastavaa. Lisäksi lasien huurtuminen ärsyttää mua niin kesällä kuin talvellakin. Ja nukahtaminen silmälasit päässä. Argh. Silti oli aika päästää vanhat lasit päiviltään ja oli aika hommata uudet tilalle.


Kuten kuvasta huomaakin, vanhat lasit olivat vähän.. köh, kuluneet ja vinot. Niitä on paikkailtu liimalla, teipillä, siimalla, lävistyskoruilla.. Eikä niillä nähnyt hädintuskin tv:n teksityksiä sohvalta käsin. Rumat ja epämukavat, ei ihme ettei monikaan oo mua nähnyt silmälasit päässä. Specsaversilta löysinkin kivat kakkulat ja oon ihan rakastunut näihin! Nää oli ainoat kehykset, jotka tuntui päässä hyviltä eikä saanut mua näyttämään ihan älyttömän typerältä. Oon totutellut näihin nyt kuukauden päivät, ja vielä vähän tuntuu höpöltä, kun maailma on niin terävä.


Viimeinkin mä näen taas! Kunnon HD-kuvaa, wouu. Musta nää isot, mustat imagolasit sopii mulle paljon paremmin mitä vanhat neliskanttiset palikat, ja oonkin halunnut pitkään tämmösiä kehyksiä. Viimeksi silmälasi-ostoksilla (eli tosiaan noin 9 vuotta sitten) olisin halunnut tämän tapaiset lasit, mutta oikeanlaisia kehyksiä ei löytynyt ja turhauduin, joten valitsin vain mututuntumalla jotkut silmille istuvat kehykset. Nää kelpaa kyllä vallan mainiosti, enkä oo käyttänyt piilareita tässä kuukauden aikana kuin kahtena päivänä, mikä on mulle tosi iso saavutus. 




Onhan näihin ollut tottuminen, kun en ole tosiaan koskaan tykännyt käyttää silmälaseja, vaan piilolinssit on ollut enemmänkin se mun juttu. Peilikuvaan kesti tottua jonkun aikaa ja avomieskin sanoi ensitöikseen, että näytän pelleltä, kun ei sekään ole tottunut näkemään mua silmälaseilla, haha. No mutta, nyt sekin asia on poissa päiväjärjestyksestä, miten kiva fiilis.


4 kommenttia:

  1. Tosi kivat silmälasit! :) Mulla on vielä mun ensimmäiset käytössä, koska hankin silmälasit vasta amiksen jälkeen. Lähinnä autolla ajamisessa tai telkkarin katsomisessa niistä hyötyä. Pärjään siis ilmankin ihan jees! :)
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oioi, olispa mullakin vielä 'niin hyvä näkö' että pärjäisin ilman piilareita tai silmälaseja :DD Harmittaa ihan hitosti olla näin sokea, plaah :C Mut onneks on nyt teräväpiirtokakkulat ♥

      Poista
  2. Hihii mulla ja Martilla on kummallaki ihan samanlaiset lasit :D Mustat, massiiviset muovikehykset. Piilareita tosin ite käytän aina ihmisten ilmoilla :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, aika monella vissiin on tämmöset nykysin, onks tää sitä muotia? :D Näitä oli vieläpä tosi paljon erilaisia malleja tarjolla ja nää oli halvimmat - ja parhaimmat. En ees harkinnut muita kehyksiä kun nää löysin! Vielä pitäis hommata piilarit uusilla voimakkuuksilla, jotta voi käyttää aurinkolaseja kesällä :3

      Poista

♥ puss