TÄÄLLÄ TAAS



Viidettä viikkoa oon jatkanut tukka putkella, unohtanut syödä ja levätä, löytänyt uusia näkökulmia (ja kuvauskulmia), ja mikä parasta: löytänyt sen kauan kadoksissa olleen inspiraation. Viisi pitkää viikkoa siihenkin meni, kunnes kamera tuntui taas tutulta pitää kädessä.


Viime postauksessa mainitsinkin, että pääsin opiskelemaan valokuvausta, ja näinhän mä oon tehnyt. Päivät töissä, illat koululla. Aikaa ei jää oikeastaan mihinkään, ja mulla on vapaa-aikaa vuorokaudessa ehkä tunnin verran, että ehdin syömään/käymään suihkussa/käydä kaupoilla. Kiirettä on siis pitänyt, ja pelkäsinkin, miten tää työn ja koulun yhdistäminen tulee onnistumaan multa. No, hyvinhän se! Vaikkakin tällä viikolla oon ollut jotenkin erityisen väsynyt ja skippasin eilen koulun ihan oman mielenterveyden vuoksi.



Koulussa on ihan kivaa, vaikkakin ollaan jaariteltu perusteista nyt nämä alkuviikot aika rankalla kädellä. Minä, joka olen kuvannut järkkärillä vuodesta 2007 asti, voin nöyrästi myöntää, että on mennyt kyllä sormi suuhun monet kerrat tuolla koulunpenkillä istuessa. Eli jotain on ehkä opittukin. Kaverikin totesi ensimmäisen viikon jälkeen, että ihan kuin ei olisi koskaan aiemmin kameraan koskenutkaan. Sellainen fiilis kyllä oli.


Olen harrastanut valokuvausta jo ennen kuin sain oman järjestelmäkamerani tuolloin vuonna 2007. Muistaakseni elettiin vuotta 2003 kun sain ihan oman digikameran, jonka kanssa aloin harrastelemaan, ja sitä tulikin kannettua mukana lähes joka paikassa. Eli kyllä sitä kuvausta on tullut harrastettua liki kymmenen vuotta, ja vielä on paljon opittavaa jäljellä. Oon innoissani!

Mutta, mitäs sinne ruudukon toiselle puolelle kuuluu? Toivon ehtiväni vielä tämän viikonlopun aikana takaisin näytön äärelle, jotta voisin käydä vähän kuulumisia läpi pidemmän kaavan kautta. Väsymys on vain suuri, ja kaipaan pehmeää sänkyä tällä hetkellä enemmän kuin mitään muuta. Ja ehkä vähän mangojääteetä. Ja haleja. 



1 kommentti:

  1. Valokuvausta on varmaan tosi mielenkiintoista opiskella. Amiksessa meillä oli sellanen taikun kurssi jossa kerran valokuvailtiin ja otettiin tollasia kuvia missä oli jotain luonnonelementtejä kehystämässä kun tuossa yhdessä sun kuvassa :) Ois mahtavaa joskus mennä vaikka ihan jollekki kuvauskurssille.. Jos löytys aikaa ja rahaa :'D

    VastaaPoista

♥ puss